1. Ik heb al vaker het gevoel gehad dat Absolute Taste nogal overpriced was maar vandaag sloeg alles.

Ik stoor me al langere tijd aan het feit dat de gerechten op hun kaart altijd bestaan uit super dikke boterhammen (om je maar vol te proppen op een voordelige manier) en dat een broodje geitenkaas tegen alle verwachting in bestaat uit plakjes, harde, geitenkaas in plaats van plakken zachte geitenkaas en jullie gerookte kip broodje, ook weer tegen de verwachtingen in, gewoon plakjes vleeswaar zijn en niet verse gegrilde, warme kip.

De pompoensoep is echt een nieuw hoogtepunt! Jullie vragen € 5,95 en als een take-away wordt dit in een papieren koffie bekertje geleverd, kleiner dan de gemiddelde beker van Starbucks! Het is meer een bouillon dan een soep, met niet meer dan een dot sour cream erin. Verder is de soep goed gekruid, naar het lijkt meer te gaan om het verhullen dat er, naar mijn idee, eigenlijk helemaal geen pompoen in zit.

De gazpacho afgelopen zomer kwam in een standaard aardewerk, klein koffiekopje…€ 5,95…zouden ze het zelf bestellen als ze uit eten gaan? Zouden ze ook niet teleurgesteld zijn als ze echte trek hebben?

Ik begrijp volkomen dat de eerste reactie nu is: “nou, als je het niets vindt, dan ga je toch lekker niet eten bij AT”. Klopt, en normaal gezien zou ik ook niet meer komen en ik kom ook niet vaak meer (van 1x per week naar 1x per 2/3 maanden). Helaas zit er weinig anders in de buurt waar ik binnen aan een tafel kan lunchen met mijn collega’s tenzij ik allerlei ongezonde snacks naar binnen wil werken tijdens het staan of lopen naar kantoor. Die hoge prijzen neem ik dan ook enigszins voor lief, maar sommige dingen, zoals hierboven beschreven broodjes en soep presentatie, gaan mij toch echt te ver.

Ze mogen dan een monopolie hebben, maar dat kan toch niet betekenen dat ze de gerechten niet duidelijk hoeven te omschrijven, zodat men weet wat men krijgt voor z’n geld? En het zou toch ook niet mogen betekenen dat de prijs-kwaliteit en/of hoeveelheid verhouding gewoon compleet los gelaten wordt waar het de soepen betreft.

Het mag duidelijk zijn, ik bij vrij teleurgesteld. Ik geloof niet dat ik nog vaak bij jullie zal komen lunchen...
    Vind het echt super jammer want er is hier al zo weinig te vinden!