1. Best een bekend restaurant zo centraal gelegen aan de Wilhelminakade. Dus al best vaak langs gelopen en ook tegengekomen bij de social deals. Maar toch trok het me niet echt om er eens te gaan eten. Gelukkig had mijn vrouw, zonder medeweten, een social deal besteld bij Ketelbinkie. En dus zijn we er vandaag eens gaan eten. Ik had eigenlijk geen hoge verwachtingen. Het eten is er eigenlijk zo belachelijk goedkoop dat het waarschijnlijk een drukke vreetschuur is vol lawaaiige jongeren. Aldus mijn vooroordeel. Maar dat vooroordeel kan gelukkig de prullenbak in. Het restaurant is eigenlijk veel kleiner dan ik dacht. Ik dacht dat het wel helemaal door zou lopen naar achteren en dat je daar ook wel aan het water zou kunnen zitten. Maar dat is niet zo. Het is eigenlijk een vrij kleine ruimte met boven ook nog wat plaatsen. Maar ook niet echt sfeervol. Althans niet echt mijn smaak. De bediening is jong, snel en efficiënt. Prima, maar verder ook geen toegevoegde meerwaarde. Normaal is het eten er dus al niet echt duur, maar met de social deal is een viergangen maaltijd 12.50 per persoon. Daar kan je toch niet serieus voor eten zou je zo denken. Nou, dus wel!! Vooraf stokbroodje met boter en aoili . Niets mis mee, hoewel ook niet bijzonder. Voorgerecht keuze uit tomatensoep of verrassend genoeg inktvisringen. We kozen allebei voor het laatste. Vijf gefrituurde ringen van prima kwaliteit. Niet taai, zoals je ze soms ook wel eens krijgt. Nee prima en nog best een stevige hap ook. Als hoofdgerecht blijkt er zelfs heel veel keuze te zijn. En niet eens van die lullige standaard goedkope gerechtjes zoals je zou verwachten. Wij kozen allebei voor de zeebaarsfilet. En ook die was gewoon lekker en prima te eten. De toetjes bestonden uit diverse soorten ijs. Eigenlijk allemaal hetzelfde, maar alleen de saus was anders. Niet bijzonder maar wel lekker. OK, het eten is er dus niet echt bijzonder, maar wat wil je ook voor die prijs. Het is echter wel lekker, van prima kwaliteit en ook ruimschoots voldoende. Dus voor mij een hele hoge prijs / kwaliteit score en een erg aangename verrassing dit ketelbinkie.