1. Sara 431 punten

Ik kom erg vaak in Ni Hao aan het Gedempte Kattendiep en ben elke keer weer lyrisch. De ruime keuze aan authentiek Chinese, Japanse, Thaise, Indonesische en Indiase maar ook Westerse voorgerechten (fijne draadjes zoet rundvlees met rode peper, hele behoorlijke sushi, maar ook Griekse salade en stokbrood met kruidenboter), warm buffet (Peking eend mét vlees, alles wat je bij de afhaalchinees vindt, rendang, pisang goreng, maar ook poffertjes, patat, kroketten), teppan yaki (zalm, tilapia, biefstuk, kip, lamskotelet), dim sum, nagerechten (Oosters fruit, cheesecake, appeltaart, ijs) en natuurlijk de wok. Een enorme keuze in al het heerlijks wat Oost en West te bieden heeft!

Aanraders: de eerder genoemde koude salade van draadjes zoet rundvlees, biefstuk van de teppan yaki (voor je ogen gebakken in roomboter met sojasaus, afgeblust met mirin), de dimsum (!) en de ruime keuze aan paddestoelen.

Wat minder zijn de wokgroenten, deze zijn niet geblancheerd en blijven dus rauw (en dan bedoel ik niet beetgaar, maar echt rauw), de lamskoteletten (smaakt heel heftig naar lamsvet, maar dat is persoonlijke smaak), en de shii-take hebben nog grote stukken harde steeltjes.

De bediening is echter ontzettend arrogant en er valt nauwlijks mee te praten. Ontzettend ontoegankelijk en ongastvrij, echt een groot verbeterpunt dus...

Maar ik blijf hier terugkomen en dompel mij onder in het immense smaakpalet van al die kruiden en exotische heerlijkheden, en eenmaal thuis sla ik zelf aan het koken met al die ideeën die ik er opdoe!