1. Er zijn niet veel strandtenten (of strandpaviljoens) in Breskens. We hebben ze allemaal leren kennen en eigenlijk.... deze beviel het beste. Waarom? Vanwege het personeel en de kwaliteit van het eten. Toch twee belangrijke pluspunten. Het paviljoen zelf is zoals hun website. Eenvoudig, netjes en overzichtelijk. Wellicht iets minder modern als de 'normale' strandtent, maar wat is 'normaal' vandaag de dag. In ieder geval is het er druk rondom een uur of 4 in de middag. En dat op een doorsnee woensdag. Gaandeweg wordt het zelfs nog drukker.

De (overigens zeer attente, vriendelijke en gevoel voor humor hebbende) bediening kan het werk goed aan. Dat zie je wel eens anders. Men let goed op en houdt elkaar goed op de hoogte. We kwamen eigenlijk voor een drankje en klein hapje, maar als je de menukaart hebt gezien, EN hebt gezien wat er zoal naar andere tafels wordt gebracht, dan weet je dat er meer besteld gaat worden dan gepland. We lieten ons verrassen en vertrouwen op de gerechten waarin het woord BAZ voorkomt. Dat bleek een goed uitgangspunt. De visproeverij BAZ, maar ook het nagerecht BAZ zijn beide aanraders. Je proeft als het ware dat de vis 'om de hoek' werd ingekocht. het roomsausje mocht iets warmer zijn, maar verder alles top en ultiem vers en goed bereidt. De drie-eenheid van het toetje was een voltreffer en maakte het dineetje compleet.

Al met al dus zeer zeker een bezoekje meer dan waard, al was het alleen al voor de bovengemiddelde vriendelijkheid en behulpzaamheid van het personeel. Dat eet toch net wat relaxter dan wanneer je tafel 23 bent.