in Ruinen

restaurant & tapascafé

1. Wij hebben afgelopen zaterdag gegeten bij Luning. 1 van ons heeft te kampen met enorme allergieën (koemelk-ei-noten). Vooraf hebben wij hierover gebeld, dit was geen probleem, ze zouden er rekening mee houden. Toen wij er zaten hebben we het nogmaals aangegeven en duidelijk laten weten dat als er iets van die 3 producten in het eten zou zitten, dit hele akelige consequenties zou hebben voor diegene met de allergie. Het was allemaal duidelijk volgens hen. Het voorgerecht zag er prachtig uit, maar zat vol met allerlei sausjes en dressings. We hebben nog gevraagd of ze dit echt mocht hebben, ja was geen probleem werd ons verteld. Na 1 hapje kreeg ze direct een opgezette keel, rode vlekken in het gezicht en een branderig gevoel. Veel water gedronken en direct de ober erbij gehaald. Bleek er een notendressing over het voorgerecht te zitten! Hieraan kan ze zelfs overlijden! Waren we dan niet duidelijk genoeg geweest? Erg kwaad hebben we nogmaals uitgelegd dat dit echt niet kon! Geen excuses niks, het gerecht werd meegenomen en ze kreeg niks nieuws. Na een kwartier hebben we gevraagd wat voor opties ze voor haar hadden. Nou dat werd lastig. Hebben we zelf maar aangekaart dat ze wel zalm mocht hebben, verder niks erover, beetje sla erbij en ze is tevreden. Oh ja, dat was dan wel een idee.

Daarna het hoofdgerecht. Ze had hertenbiefstuk en daarbij hadden ze speciaal voor haar champignons gebakken. Het zag er prima uit en we dachten dat ze wel geleerd hadden van het voorgerecht. Helaas..... na een stukje champignon gegeten te hebben kwamen opnieuw alle klachten naar boven. Weer de ober erbij gehaald en die weer naar de kok. Bleek dat de champignons in roomboter gebakken waren! Dan heb je het dus ook helemaal niet begrepen en zie je de ernst van de situatie niet in! Schandalig! Wij hadden inmiddels ons eten op en werd er nog een nieuw hertenbiefstukje gebracht voor haar. We hebben op het punt gestaan om weg te gaan en misschien hadden we dat ook moeten doen. Van de ober kregen we excuses, hij vond het erg vervelend. Helaas van de kok niet, die hebben we niet gezien. En de eigenaar kwam veel te laat zijn excuses aanbieden. Het eten voor haar kregen we gratis, maar dit hadden we sowieso ook niet betaald. Hier gaan we niet weer eten en we betreuren de hele gang van zaken, helemaal omdat we van tevoren alles zo duidelijk hadden aangegeven en het allemaal geen probleem was. Dit zou een uitdaging voor de kok moeten zijn, helaas blijkt deze alles behalve bekwaam!