1. Omdat wij ruim een half uur moeten rijden, hebben wij van te voren gebeld (op zondag) en gevraagd of we een tafel konden reserveren voor 3 personen. Het antwoord luidde: 'Nee, vanaf 5 á 6 personen kunt u pas reserveren. Balen! We vertelden dat we wat langer moesten rijden en toen zei de meneer dat we gerust langs konden komen. "Misschien moet u wel even wachten, maar dat is nooit lang". Wij in de auto gestapt. Komen we daar aan en wat blijkt: Knetterdruk! Er is niet eens ruimte aan de bar om even te gaan zitten, iedereen staat tussen de tafels te wachten waar gasten zitten te eten. Na een minuut of 6-7 wordt ons gevraagd of we onze naam al hebben doorgegeven. Nee, dus dat doen we en we vragen hoelang we ongeveer moeten wachten. Er wordt ons verteld dat we zeker een half uur moeten wachten. Wij gezegd dat we nog speciaal hadden gebeld. "Tja, zegt hij, dit kon ik ook niet inschatten". Hmm, hoe doet hij dat dan met inroosteren van zijn personeel, dachten wij al direct? Een half uur geleden was het nog niet druk en nu dit ineens...?

We zijn weggegaan. Had hij ons dat van tevoren verteld, dan had ons dat een hoop gereis bespaard. Nu zaten we ruim een uur in de auto voor niets.

Moet er eerlijkheidshalve bij vertellen dat het er van binnen erg gezellig uitzag en het erg lekker rook. Toch heb ik de sfeer een laag cijfer gegeven, vanwege het feit dat de gasten tussen de tafels in moesten wachten. Een restauranthouder moet ook rekening houden met de gasten die binnen zijn. Voor mij is uit eten gaan, ook al is het 'maar' naar een pannekoekenhuis, meer dan alleen je eten opeten. Er hoort ook een stuk gezelligheid en gemoedelijkheid bij. En daar is geen sprake van als andere gasten je weg zitten te kijken, wat toch min of meer het geval is, wanneer je daar staat te wachten.