1. Daphne Scheiberlich

Chiang Dynasty wordt gerund door een mevrouw die ik heb leren kennen als 'Wei Tzu'. Die naam betekent 'lief voor de moeder', zo vertelde zo ooit. Dat zal ze ongetwijfeld zijn, maar ook is ze gewoon heel vriendelijk voor haar gasten. Ik bedoel vriendelijk maar niet plakkerig want daar heb ik een hekel aan. Het is zo'n restaurant waar je je op je gemak voelt, onafhankelijk van je eigen omstandigheden. Dus of je er nu komt aanzetten met je bijziende grootmoeder, je jonge kind dat niet te lang kan stilzitten of dat je zelf gewoon zin hebt in een rustig maal zonder gezelschap. Dat kan allemaal en ik denk dat het komt door de persoonlijkheid van de gastvrouw. Maar ook door de grootte en de inrichting van het restaurant. Het is een lichte ruimte waar je heel rustig kunt zitten. En alles is tot in de puntjes in orde op een subtiele manier. Bijvoorbeeld: altijd een glimlach als je binnenkomt, ben je er een keer geweest, dan weet men wat je graag drinkt en eet, altijd verse bloemen op tafel, altijd een schoon toilet.

Wat het eten betreft: natuurlijk kun je hier de bekende rijsttafels krijgen maar probeer ook eens wat anders en laat je verrassen. Het eten is lekker en goed en ligt niet zo zwaar op de maag zoals je bij Chinees nogal kunt hebben. Het geheim schijnt de soort en kwaliteit olie te zijn die ze gebruiken. Enfin, ik ben heel tevreden. Een 10 zou ik zeggen.