1. Afgelopen woensdag 09-03-11 bij Shoko geweest. Let op. Het is géén lunchroom maar een Brasserie Ijssalon. We werden zeer hartelijk ontvangen. De aankleding is modern warm. Je kunt nu ook boven plaats nemen, en direct rechts is er zelfs een aparte ijssalon. De kaart (nog even de kopie van de belgische Shoko vestiging te Rekem) is absoluut verrassend en in Simpelveld en omgeving zelfs uniek te noemen. Dit alles is dan ook te merken aan de drukte in de zaak. Midden in de week nog net een tafeltje kunnen krijgen. Gezellig, zitten alle leeftijden oftewel een kop koffie, een ijsje of een compleet menu te gebruiken. Gisteren, op zondag, was het propvol. Zelfs het overdekte terras. Naast de kaart zijn er 4 menu's. Variërend in prijs van €19,50 t/m € 26,50. De insteek is bij elk menu de keuze uit 2 voor-, 2 hoofd- en 2 nagerechten. Dit betekent dus een overzicht met 4x 6 gerechten om te mixen. We dronken als aperitief ter ondersteuning van de bestudering van de kaart een frisse halfdroge Cava vergezeld met wat nootjes. Wij namen het 3-gangen menu 1 à € 19,50 waarbij als start de milde Thaise currysoep die lekker geblust werd met nog een glaasje Cava. Als hoofd de Tilapia met pasta. Apart nog friet, maar dat was eigenlijk te veel. We dronken er een franse rose bij die niet te droog en niet te zoet was. Dus precies goed. Als nagerecht de choco mousse vergezeld met een Kir Royal. De Champagne had weinig tot geen bubbels meer. Dat was jammer. Waarschijnlijk stond hij al iets langer open? Ik had trouwens graag gezien welke Champagne er werd gebruikt. Alles werd heerlijk geurend gepresenteerd. De opmaak was mooi. Aan een andere tafel viel mij op, dat wanneer je de Bob bent, dat zelfs een glaasje fris of water heel mooi gepresenteerd werd. Het glas had een beetje een cocktail look. Dit vond ik goed. De Bob heeft dan een heel andere beleving in het proosten met elkaar, dan wanneer je met zo'n kaal glas bronwater klinkt. Al met al waren de kosten totaal iets meer als € 70,-. Simpelveld en omgeving heeft een mooie aanvulling gekregen met dit etablissement. Hier gaat het van de zomer "vechten" worden voor een plekje.