1. Mijn echtgenoot en ik komen al jaren in dit gezellige restaurant. Toen wij nog geen kind hadden, kwamen wij hier iedere week om "de drukke werkweek af te sluiten". Tegenwoordig proberen wij nog steeds wekelijks langs te komen met onze peuter. Wij worden altijd even vriendelijk door het personeel begroet en geholpen.

Doordat wij hier zo vaak hebben gegeten kunnen wij ook zeggen, dat alles op de kaart even goed smaakt. Oke, het kost wat, maar dan heb je ook wel kwaliteit op je bord. De leveranciers van bijvoorbeeld vis, vlees en kaas behoren tot de top in hun vakgebied. De chef maakt er altijd iets lekkers van! Ik hoef geen mooie "schilderijtjes" op mijn bord, maar gewoon goed bereid voedsel. En dat kan de keukenbrigade!

Wij missen stiekem nog wel steeds een specifiek stuk uit de menukaart van de oude eigenaar, (diverse) vis gebakken in bierbeslag! Heeeeeeeerlijk! Thuis vis bakken doe je minder snel, dan het bakken van een goed stuk vlees. Ik ben ook geen type dat gebakken vis bij een marktkraam gaat eten, dus De Waal was altijd een prima oplossing. Misschien kunnen de nieuwe eigenaren dit weer gaan aanbieden als "seizoens-aanbieding", zoals ze dat ook doen met mosselen, asperges en wild.

Maar goed....al met al, hebben wij het altijd prima naar onze zin bij De Waal!