Alleen afhaal

1. We hebben een mail gehad van Richard en Sylvia. Het restaurant gedeelte van Hotel Restaurant de Bellevue gaat stoppen. Er gaat een verbouwing van het restaurant plaatsvinden per maart 2021 en daarnaast gaat de momentele takeway verder uitgebouwd worden.

Voor verdere details kunt u contact opnemen via de hierboven ter beschikking staande link genaamd Verstuur een e-mail. Het systeem van eet.nu zal de mail correct bezorgen.

11 vorige recensies

Vorige recensies van Rob en Els

• De website link alhier bovenaan deze pagina klopt al lang niet meer. Voor de complete gegevens en toekomstplannen, zie onderstaande link.

De nieuwste recensie
  • Op LinkedIn verschijnt een update via een bevriende connectie. De nieuwe kaart met de culinaire dagen voor de komende weken is vanaf november op de website te vinden. Dus meteen even checken. En wat wil het toeval. We ontvangen een mail in onze mailbox waarop wij alvast geattendeerd worden op het nieuwe 5 gangen wildmenu. Dat hebben we uiteraard bekeken en ook meteen gereserveerd. Gisteravond waren we op bezoek en we kunnen jullie vertellen, super !! U bent gewend om van ons uitgebreide uitleg te krijgen over diverse details wanneer we ergens lyrisch over zijn. Vandaag niet. U gaat het maar zelf proberen want dit te omschrijven zou een tijdje in beslag nemen.

Samenvatten willen we vandaag. En dat betekent dat we hebben zitten dubben hoe we dit kort en krachtig met weinig woorden wel goed formuleren zodat de waarde van het menu geen onrecht wordt aangedaan. Hier alvast de link naar de complete omschrijving van het menu. http://www.hr-bellevue.nl/speciale-culinaire-dagen-restaurant-bellevue.html

Onze poging voor het samenvatten van onze beleving gisteravond tussen 18:00 uur en 23:00 uur hiervoor wordt het volgende.

Super de luxe kwaliteit wild zwijn, konijn, haas en hert waren in harmoniërend gezelschap van oosterse delicatessen in een sfeer en ambiance van sjiek thuis vergezeld van wijnen uit onontdekte gebieden.

Team Bellevue heel erg bedankt voor de uitnodiging. We voelden ons welkom en jullie hebben ons en alle overige gasten in de watten gelegd met jullie prachtige gerechten en de fantastische warme bediening.

De nieuwste recensie
  • We kregen 14 dagen geleden een spontane e-mail van Bellevue met een extra menu voor de zomer. Wij hebben idem spontaan gereageerd en gereserveerd. Gisteravond dus op het terras plaats genomen en samen met de overige gasten genoten van het uitzicht. We begonnen met een glaasje bubbels waarin een scheutje 43 was toegevoegd. Daarbij wat gemarineerde olijven en een nootjes mix. De amuses waren modern en hoog op smaak. Lolly's met granny smith en kaas erin bijvoorbeeld, maar ook kleine cornetto's met bieten sorbet ijs en een komkommer soepje. Overheerlijke smaak opwekkers. Het menu was 3 gangen en we hebben er een 4de tussen gangetje aan toegevoegd. Er was een carpaccio van zeeduivel met een heerlijk frisse dressing waarbij sauvignon blanc perfect harmonieerde. Dan nog een stukje schelvis met kokkeltjes en safraan samen met een riesling die heerlijk geurde. Dan rustig gegaard speenvarken in een jus met dragon waarbij een cabernet sauvignon alles completeerde. Als nagerecht vanille ijs en divers aan chocolade mousses waarbij een laat geoogste muscadet werd geschonken. We hebben afgesloten met decafe cappucino met daarbij kleine zoetigheden. De schuim van de cappucino was heerlijk stevig.

Sylvia, Chantal, Richard en de rest van team Bellevue het was voortreffelijk. Bedankt voor jullie spontane uitnodiging om ons te attenderen op dit zomer menu.

• Rob en Els

Afgelopen maart op zondagnamiddag wezen dineren. Wederom alles perfect in harmonie. Prachtige borden met heerlijke combinaties van prachtige producten. De stijl en het niveau is niet alleen qua ligging op de top, maar ook qua smaak en creativiteit. Als je bereid bent je over te geven aan een team dat ook weet wat ze doen en waar ze voor staan, dan is het alleen nog maar genieten.

De nieuwste recensie
  • In september op een zondagmiddag lekker wezen lunchen. Mooi 4-gangen menu gekregen met bijpassend wijnarrangement. We hadden alle tijd en hebben gezellig wat kunnen bijpraten in de lounge. Richard heeft een consequente basis en kwaliteit, die dan ook steeds weer opnieuw gewoon heerlijk is. De entourage en uitzicht zijn toch steeds weer een beleving. De bediening is nog altijd verwen minded. Je voelt je steeds weer bijzonder bij Sylvia en Richard.

De nieuwste recensie
  • Afgelopen zondagnamiddag lekker naar de Bellevue, want dringend behoefte aan culinaire verwennerij in combinatie met prachtig uitzicht, en warme entourage. Dit laatste enerzijds door de warme sfeer en ambiance van de zaak en anderzijds door de dames van de bediening.

We starten in de Lounge met een prosecco met daarin een scheutje aperol bitter (€ 6,55). Ik weet niet of het de originele italiaanse was van huize Barbieri, maar de smaak was goed en vooral goed gedoseerd. Na bestudering van de kaart en overleg met Richard, of er wild in het verrassingsmenu zit, kiezen we voor surprise 4 gangen (€ 45,-)en bijpassend 4 gangen wijnarrangement (€ 30,-).

De 3 amuses die apart volgden bestonden uit een, `n creme van kerrie en venkel met een gelei van de granny smith appel. Twee een rouleau van tonijn met tonijnsalade en zoetzure venkel en komkommerschuim. En als derde een pompoensoepje met appelkubusjes. Hier werd al de eerste arrangementswijn van Huize Fromberg (Müller-Thurgau druif) bij geschonken. Een zeer frisse en heerlijk geurende witte.

Als eerste gang kwam een canneloni van soja en yuzu (citrus smaak) gevuld met kingcrab. Daarbij gebakken coquilles (bedekt met crumble) en daar tussen op het bord als opfrisser rode biet. Hierbij schonk men nog wat Fromberg. Als tweede gang kwam er langzaam gegaarde fazant (als ik goed heb opgelet was het 6 uur slow-cooking op 60-80 graden) plus wildzwijn wang met daarbij een ravioli met ricotta en spinazie en sinaasappel sneeuw en madeirasaus. Hierbij werd een witte zuid afrikaan geschonken van huize Ladybird met een 6 maanden houtrijping en daardoor een lichte hint vanille. Perfecte match. Als hoofdgerecht was er hertenrugfilet in kubus vorm met daarover een crumble van aardappel en spek en een saus van bospaddestoelen. Hierbij werd een rode portugees geschonken uit de douro regio. Deze was goed op temperatuur en had een goede body voor bij vernoemd hoofdgerecht. Als nagerecht was er kaas, brood en fruit chutney met daarbij een 10 jaar oude port. De kazen waren de morbier, truffelbrie, munster en le pavin. All-over heerlijk.

Waar we gestart zijn, eindigen we dan ook voor de koffie. Deze werd wederom vergezeld van heerlijke friandises. Na uiteindelijk een uurtje of 4-5 gaan we tevreden en met een big smile naar huus.

Keuken en bediening, wederom bedankt voor de verwennerij. Het doet steeds weer goed om in een geoliede culinaire machinerie, ontspanning te ervaren. Top!

• Rob en Els

Vorige week voor Pinkstermaandag gereserveerd, naar aanleiding van de mailing, voor het 4 gangen menu inclusief aperitief, huiswijnen en koffie € 55,- p.p.. Deze keer wel goed opgelet, en genoteerd, want de vorige 2 keren hebben we heel slecht de details weten te onthouden. Juist bij het recenseren van een uitermate fijne culinaire verwen avond moet je (vinden wij) iets meer effort in een recensie steken. Dus bij deze.

Om te beginnen willen we iedereen een gevoel proberen te laten beleven. Misschien dat ons dat lukt. Kent u iemand die af en toe iets heel speciaals voor u klaarmaakt? Hij of zij weet dan ook dat u helemaal in u nopjes zult zijn, omdat dit u favoriete gerecht of stijl is. Als dat af en toe bij u gebeurt, dan kent u toch ook de uitdrukking in dat betreffende gezicht als hij of zij het voor u opdient. Meestal een twinkeling in de ogen met een bijbehorende big smile. Als u dit herkent, dan moet u bij de Bellevue die ene persoon in meerdere personen opsplitsen. Namelijk gastvrouw Sylvia straalt, als ze vol trots de gerechtjes die haar man en de rest van het team voor de gasten samenstelt, kan presenteren. Daarbij ontvangt u mooi op tijd u wijn(en) en eventueel (ijs)water. Alles is op een totaal ontspannen wijze een geoliede culinaire machinerie. Het is uit eten, maar toch ook een beetje thuis. Als je dan ook nog zoals gisteren buiten kunt eten en een uitzicht tot op de uitlopers van de Ardennen kunt zien, dan ben je er écht even uit. Geloof ons maar.

We kregen op het mooie vernieuwde terras met lounge hoek een prosecco die begeleidt werd met kalamata olijven en popcorn met kerrie touch. Als tip moeten wij u tevens mededelen dat Bellevue rekening houdt met eventuele weersomstandigheden, en dat er binnen ook nog altijd ruimte wordt gereserveerd, mocht plotseling buiten niet meer kunnen.

We kregen 2 amuses begeleidt met de witte huiswijn uit de Cascogne van Alain Brumont. De druifsoorten waren de Gros Manseng en de Sauvignon. De eerste amuse bestond uit 2 snoeperijtjes. Het ene was gemarineerde zalm op salade wakamé met schuim van Limoncello. Het tweede was een kikkerhammetje met stroop van kreeft. De tweede amuse was een zalig aspergesoepje die lekker de appetijt aanwakkerde.

Als voorgerecht, dat uit 2 gedeeltes bestond, werd gemarineerde yellowfin geserveerd op een stukje briochebrood met daarop een gelei van komkommer en een groene asperge. Het tweede was een torentje van paling met daarin aardappelsalade en een schuim van granny smith.

Als tussengerecht werden er coquilles st. Jacques met daarbovenop een krokante roodbaars gepresenteerd op een bedje van spinazie, badend in een parmezaamsaus. De coquilles waren exact gebakken zoals het hoort, of in ieder geval hoe wij ze graag eten.

Vooraf aan het hoofdgerecht werd er de rode huiswijn gepresenteerd. Een mooie siciliaan van de nero d’avola druif. Het hoofdgerecht was een mooi dik ossenhaas medaillon met daarop een heerlijk stukje krokant gebraiseerde kalfswang. Verder een mousseline van broccoli en een saus verrijkt met truffel die niet overheerste maar completeerde. Zeer subliem. Uiteraard werd er nog van de siciliaan bijgeschonken.

Als nagerecht kwam er een uit 4 delen bestaand presentatietje. Links een kommetje met een heerlijk bolletje amarena kersenijs. Daarnaast een lolly van dragon op aardbeien crumble. Verder naar rechts een cilinder van witte chocola met daarin frambozen parfait en helemaal rechts, het zuurtje van de 4, een soepje van rood fruit.

We genoten in de binnen lounge van de koffie compleet, die wederom tot in de puntjes verzorgd was en weer met heerlijke bonbons en zelfgemaakte kletskoppen en nougat blokjes op stick werd vergezeld.

We willen ons dan ook weer bedanken voor de heerlijke verwennerij, en hopen gauw weer een nieuwe mailing en/of menukaart te mogen ontvangen.

• Rob en Els

Zaterdag 15 mei gereserveerd voor het 4-gangen Menu du Chef, want afgelopen woensdag 12 mei was super.

Als aperitief bubbels en zelf nam ik een Ricard met water en ijs.

Als voor kozen we een marbré van ganzenborst. Als tussen parelhoen op groene asperge kopjes die uiteraard helemaal anders werd geserveerd als afgelopen woensdag als hoofdgerecht. Als hoofd hadden we de roodbaars. Als na een kaasplateau met wederom andere lekkere kazen.

Ook nu weer andere en zeer zeker weer heerlijke wijnen in het wijnarrangement. Wederom koffie compleet in de Lounge. Het totaal was € 170,-

• Rob en Els

Afgelopen woensdag 12 mei gereserveerd naar aanleiding van de mailing. Uit de diverse items gekozen voor de aanbieding 3-gangen menu week 19 voor € 25,-

We hadden als binnenkomer een mooie prosecco met daarbij mooie olijven en kerriepopcorn.

Aan tafel werden er 2 maal amuses geserveerd. Een amuse bestond uit asperge gelei met rode bietsaus en zalm met een groentje. De tweede was een zalige aspergevelouté.

Vooraf vanuit het menu kregen we gedroogde ham met venkel op zoetzuur en tomatensaus. Als hoofd een rouleau van parelhoen op witte asperges. Zelf hebben we er een kaasplateau tussen gevoegd. Als na kregen we crême brulee, torentje van witte chocola met framboos en mangodrankje met bloedsinaasappel partje.

Sylvia verwende ons wederom met mooie bijpassende wijnen verpakt in een wijnarrangement. Bij de kaas werd een mooie port geschonken. In de lounge kregen we koffie compleet, waarbij onder andere bonbons, zelfgemaakte kletskoppen, nougat op stik en room met amandelschaafsel werd gepresenteerd.

Het geheel was € 157,- en we hebben meteen voor afgelopen zaterdag gereserveerd vanwege Menu du Chef.

De nieuwste recensie
  • Voortreffelijke smaaksensaties in de amuses. Marokkaanse specerijen in de pompoensoep en de delicate smaak van de biet onder de tonijnmousse was zalig. Voorgerecht, Ibericoham, gerookte Shetland zalm, toast ingesmeerd met tomaat en knoflookchips, begeleidt door een witte Italiaanse wijn, fris zuurtje en een bloemige afdronk. Het tussengerecht, kabeljauw op rode Camarque rijst en saffraan saus begeleidt door een olieachtige Rhône wijn vol power was subliem. Hoofdgerecht, boterzacht rosé gebraden filet van reebout met een witte pepersaus, begeleidt door een Italiaanse rode met een fluweelzachte afdronk. Dan de kaassensatie begeleidt door vijgenchutney en heerlijk notenrozijenbrood. De port met een bijna pruimachtige smaak was er fantastisch bij. De bediening is zo fijn dat het wel lijkt of ze gedachten kunnen lezen. 4-gangen menu du Chef € 39,50 p.p. Wijnarrangement € 27,00 p.p. Aperitief Rosé Prosecco en achteraf koffie compleet. Wij mochten iets meer als € 140,- betalen. Met genoegen.

De nieuwste recensie
  • Tot rust komen en je daarbij laten verwennen met de meest heerlijke spijs/wijn combinaties. Een aanrader voor iedereen die eens de tijd wil nemen om eens alles aan het Team van Bellevue over te laten en zich daarbij eens helemaal opensteld voor op en top verwennen. Wat mij betreft * nivo !