1. Paul 25 punten

Onlangs daar gegeten met een vriendenclub. Achteraf bleek het restaurant een Michelinster te hebben!?! Het was allemaal wat overdone. Gerechten uitserveren op allerlei kermisachtige attracties hoeft voor mij niet. Zeker als daardoor de bediening achterblijft. En iedere keer geanimeerde gesprekken onderbreken om aan te moeten horen wat de keuken nu weer heeft gepreseerd aan toverkunsten, gaat al heel snel tot irritatie leiden. Als je niet kunt proeven of zien wat je eet, lijkt mij er toch iets mis te zijn met het concept. Een verzoek aan een ober om, als er vlees zou worden geserveerd, dat in hapklare brokken te snijden omdat mijn rechterarm verlamd is, resulteerde in een in stukken gehakte moot kabeljauw, waarvan smaak en textuur volledig naar de filistijnen waren geholpen.
    De bediening kon het niet aan. Duidelijk een geval van teveel tafels in het restaurant. Er zal wel geld verdient moeten worden. Of dat reden is om ook degenen die slechts water drinken een kostbaar wijnarrangement in de maag te splitsen, geeft te denken. Ook de lawaaierige kroeg, waar op het einde van de avond na het dessert lauwe espresso werd uitgeserveerd, past niet bij een restaurant van de gepretenteerde signatuur. Zeker niet voor herhaling vatbaar.