in Valkenburg

Da Pio altijd gezellig en gastvrij

1. Zondag 27 febr. voor het eerst gegeten bij Da Pio in Valkenburg.

Een Italiaan met de nadruk op de Siciliaanse keuken.

Sfeer was als een huiskamer, gezellig.

Voorkomende bediening en alvast genietend aan een lekkere droge rode wijn.

Een menu-kaart waarvan het moeilijk kiezen was.

Voorafje werd een bonensoepje, heerlijk, kruidig met voldoende stevigheid geserveerd.

Als hoofdkeuze hadden we beiden een ossenhaas met verschillende sauzen en gekruidde, gebakken aardappeltjes.

De sauzen waren heerlijk op smaak: een romige Parmezaan-saus en een saus met paddenstoeltjes en uien.

De ossenhaas was zo zacht en mals, dat wij beiden beseften dat dit heel bijzonder was; een echte aanrader!

Als dessert een calorie-bom....chocolade met slagroom. Prachtig geserveerd werd het chocolade-ijs met een warm chocoladetaartje; een ove(r/n)heerlijk gerecht.

Het enige puntje van kleine kritiek was de slagroom, uit een spuitbus. Hierop een opmerking gemaakt, waarop werd gezegd dat het geen sterwaardig restaurant wilde zijn dus een klein kritiekpuntje moest kunnen. Eigenlijk wel een leuk antwoord ook.

Kortom, een restaurant van grote klasse en we zullen er zeker wat vaker onze neus laten zien.