1. Frits en Rosalie

Tijdens een paar dagen vakantie op de Veluwe kwamen we bij Rhodos terecht, min of meer aangetrokken door het menu wat buiten voor een bescheiden prijs op het bord vermeld stond. Direct bij binnenkomst kregen we een glaasje ouzo. De zaak zat helemaal vol. Toch stonden de voorgerechten binnen 10 minuten op tafel, ze zagen er aantrekkelijk uit en smaakten goed. Vrij snel viel op wat een geoliede machine de bediening vormt. Regelmatig kwamen er gasten binnen die even op een plekje moesten wachten. Ook zij kregen een ouzootje.

Vlot na het voorgerecht kwamen de hoofdgerechten, waaronder een vegetarische schotel. Beide smaakten heerlijk, ook waren het ruime porties. Er werd een goede wijn bij geschonken.

De 'mama' kwam even persoonlijk alle tafeltjes langs om te vragen of alles naar wens was. Toen we vertelden dat dat inderdaad zo was, glunderde zij, zichtbaar trots op haar restaurant, de kok en de bediening en legde zij de bedrijfsfilosofie uit: ´de gast moet het goed hebben, geld is minder belangrijk dan de gezelligheid´

Ook het nagerecht was weer heerlijk, met zorg opgemaakt en in een ruime portie. Uiteindelijk werd er bij het afscheid nog een half flesje wijn van het huis op tafel gezet vanwege het jubileum van het restaurant. We voelden ons verwend.

Dit is een restaurant waar je de kans loopt te moeten wachten op een tafeltje, maar als je eenmaal zit begint het feest! Het is niet voor niets populair!