1. Via mijn moeder die in het koor Trente Plus zit kreeg ik een flyer te zien met daarop reclame voor een X-mas dinner Het Zwaantje in Mook. Mijn moeder vertelde me dat het een mengeling van zang, een toneelstuk en een lekkere maaltijd zou zijn. Met deze verwachtingen heb ik geresveerd. Deze verwachtingen kwamen tijdens deze avond helemaal uit!

Toen we naar de ingang liepen werden we ontvangen door een deel van het Dickens koortje. Zij stonden, ondanks de kou, nieuwe en oude kerstliedjes te zingen. Het was leuk om naar te luisteren en de sfeer was direct voelbaar.

Eenmaal binnen werden we naar het café-gedeelte begeleidt voor een welkomst drankje. Tijdens het voorgerecht begon het toneelstuk en werden we aangenaam verrast. Na het voorgerecht kwam er een stukje muziek van het koor. Hierna kregen we de soep en tussendoor kwam er weer een stuk toneel. Het paste goed bij de sfeer en het was leuk om naar te kijken. Tussen de volgende gangen door werd er goed rekening gehouden met de muziek keuze. Tijdens de gangen kon je rustig eten en alles viel die avond goed op zijn plek. Het hoofdgerecht was heerlijk en de ontknoping van het toneelstuk erna was helemaal geweldig! Het toetje was in buffetvorm en maakte de avond helemaal af! De samenhang van muziek, toneel en eten waren een geweldige formule voor het Zwaantje!