1. Vrijdag 18-02 ben ik hier wezen eten met een vriend en diens vrouw voorafgaand aan een theaterbezoek. Het restaurant is gevestigd in een sfeervol oud pand in het centrum van Woerden, dat inderdaad vroeger een smidse is geweest; een ring om paarden aan vast te maken hing nog aan de muur.

We kwamen iets na zessen en om acht uur moesten we weer vertrekken naar het theater; zou een diner binnen die tijd lukken? Daarbij maakten we het er voor het restaurant ook niet makkelijker op daar de heren een voorgerecht en hoofdgerecht wilden en de dame een hoofdgerecht en nagerecht.

De serveerster ging in de keuken vragen of dat mogelijk was en het was geen probleem. De timing van de verschillende gangen was ook perfect; er was zelfs nog tijd voor een kopje koffie na.

Vooraf een heerlijke amuse. Daarna kwam het krokante brood met sausjes op tafel; smaakte prima.

De heren hadden als voorgerecht de salade van gerookte kalkoen. Deze werd geserveerd met o.a. gedroogde abrikoos en croutons van peperkoek; verrassende combinatie maar van genoten.

Daarna het hoofdgerecht: een visschotel met 4 gebakken filetjes: zalm, zeebaars, zeewolf en snoekbaars. Waren prima, hadden echter iets krokanter, iets meer op smaak gemogen.

De dame had als hoofdgerecht 2 gebakken sliptongetjes; simpel klaargemaakt maar dan kan er ook weinig aan verknoeid worden. Ze smaakten dan ook heerlijk.

Bij de hoofdgerechten werden lekkere dikke zelfgemaakte frieten geserveerd.

Dame had als toetje een smakelijke proeverij van div. desserts: ijs, mousse, taart enz., iets te veel voor haar maar de heren wisten wel raad met de restanten.

Alles bij elkaar, incl. drank, waren we met z'n drieën € 120 kwijt. Dat vond ik een acceptabele prijs voor een prima diner.