Op dit adres zit nu: Zarzo

1. Voor Valentijnsdag gereserveerd. Op de website stond dat een driegangenmenu à 52,50 geserveerd werd met een glas Moët rosé. Menu uitbreidbaar naar 6 gangen. Verder geen specificatie van het menu. Bij de telefonische reservering werd niet gezegd dat er niet a la carte gegeten kon worden, maar dat bleek dus het geval. Wij waren niet de enigen die hierdoor onaangenaam verrast werden. Het driegangenmenu bood verder geen keuze. Op mijn verzoek kon ik dan uiteindelijk wel een vleesgerecht vervangen door een visgerecht (dat als een van de extra tussengerechten vermeld stond).

Wij kregen, nadat eerst was gevraagd of wij water wilden drinken, een aperitief van het huis "aangeboden". Dat bleek een prosecco te zijn. Hoezo Moët rosé? Een drietal, niet echt strak en verrassend ogende amuses, kwam op tafel. De minicocquille was volkomen doorgeslagen. De overige twee amuses (koude bereidingen) waren wel prima van smaak.

Ons voorgerecht van tartaar was goed, goede kwaliteit vlees en met subtiele smaken en een presentatie op het bord die mij deed denken aan Jonnie Boer-stijl van 7 jaar geleden.

Afgezien van een sneetje geroosterd brioche-brood (dat zeker niet vers was) is er de hele avond geen brood op tafel geweest.

In afwachting van het hoofdgerecht werd bij mij al het tweede glas wijn uit het wijnarrangement geserveerd. Rood, maar ik had gewisseld voor vis, en deze wijn was bedacht voor het kalfsvlees hoofdgerecht. Ook dat maar weer recht laten zetten.

Van mijn langzaam gegaarde heilbot was de cuisson niet goed, te droog (misschien te lang onder de warmhoudlamp gestaan?). Mijn vrouw had het kalfsvlees en dat was dan weer wel mooi rosé. Ook hier was er verder weinig aan te merken op de smaken en garnituren. Als apotheose werd een gerecht van diverse bereidingen van frambozen ingezet. Een saai bord, met miniporties, en (naar later bleek) niet afgewerkt in de keuken. Zomaar wat dingetjes vergeten. Wat een aanfluiting voor een chef met zoveel pretenties. Het derde glas wijn werd ook vergeten, maar stond wel op de rekening (wijnarrangement 3 glazen). Uiteraard werd onmiddellijk aangeboden de rekening te corrigeren. Omdat er een fles water vergeten was op de rekening te zetten hebben we het er maar bij gelaten. We hebben vervolgens afgerekend bij de pinautomaat aan de bar, waardoor ik ook nog zicht kreeg op de enorme chaos aan vuile glazen achter en op de bar.

Bij ons afscheid hebben we maar gezegd wat we er van vonden en wat onze ervaringen waren geweest. Misschien wordt er wat mee gedaan.

Goed kunnen koken is al niet zo eenvoudig (zo bleek). Chef zijn is nog een stuk moeilijker (zo bleek), en een tent runnen is misschien wel het allermoeilijkst. Wat wij hebben ervaren was niet een probleem in de bediening, maar een totaal gebrek aan overzicht, organisatie, en communicatie. En dat op een avond waar slechts 1 standaardmenu werd geserveerd, zo'n beetje het makkelijkst werken dat er bestaat. Dat voor een dergelijke eetervaring voor drie gangen 52,50 p.p moet worden neergeteld is onbegrijpelijk, ook gezien de eenvoudige ingrediënten en bereidingen.

3,1