in Zwijndrecht

Proef, beleef & ervaar!

1. van der Lee

Uit eten tijdens Corona. Het is even anders. Ondernemers proberen er maar het beste van te maken... fijn dat we nog steeds van hun gastvrijheid kunnen genieten. Online reserveren ging zonder problemen, bevestiging was ook snel binnen.

Ontvangst was hartelijk, de standaard vragen incl. het verzoek de handen te desinfecteren. Mooi plekje toegewezen gekregen op het terras en aan het water.

Opnemen en serveren van eerste drankjes ging vlot. We besluiten zeer eensgezind de tonijn en chateaubriand.

Opmaak van de tonijn hebben we wel eens deftiger gezien, maar aan smaak ontbrak het niet. Wellicht iets te veel saus voor het mooi.

De chateaubriand was vwb de presentatie gelijkwaardig aan de eerder geserveerde tonijn. Er had iets meer groente bij gemogen, idem geldt voor de portie frites. Doch wederom de smaak was dik in orde!

Het duurde even voordat we ons dessert konden bestellen, bij een te kort aan kaarten op dat moment. Friandises met koffie en thee als toetje. Was, vonden wij, wat te eenvoudig en wat te summier.

Bediening is attent en vriendelijk, maar mist nog de finesse en/ of ervaring om het juiste moment aan te voelen of commercieel te durven zijn.

Al met al is Dok een aangename plek om te verblijven, het is er lekker zitten en eten. Echt onderscheiden doet zij zich helaas nog niet. Wat nog niet is, kan zeker nog komen. We komen nog eens terug om dat te toetsen.