1. Onze ervaring is wisselend. Voorop gesteld: het eten was lekker. Leuke en originele gerechten.

Toch hebben we een negatieve nasmaak.

Het begon met het reserveringsproces: ik reserveerde een dag van te voren maar kreeg geen bevestiging. Toen ik de volgende dag ging bellen of het goed ging met de reservering kreeg ik tot 13 X (!) een bandje dat ze te druk waren om op te nemen. De reservering werd pas een uur van te voren bevestigd. Dat is op een zaterdagavond niet leuk. Als het niet door had kunnen gaan, had ik op dat moment geen alternatief meer kunnen regelen. Ik ging er dus met wat gemende gevoelens naar toe.

Aangekomen bij Fika viel me op dat er van de COVID-19 maatregelen weinig te merken was. Geen vragen of we klachten hadden, veel drukte, geen mogelijkheid om je handen te desinfecteren en weinig mensen die zich iets aantrokken van de 1,5 meter. Dat voelde onprettig. Gelukkig had ik zelf een handgel in mijn tas.

Achter ons zat een grote groep (10 personen) aan een tafel. Jonge mensen die veel bier en shotjes bestelden. 10 mensen van allemaal dezelfde leeftijd: lijkt mij niet uit hetzelfde huishouden en toch was er geen 1,5 meter afstand... naarmate de shotjes vorderen werden ze steeds luidruchtiger. Er werd ook naar bekenden aan andere tafels geroepen. Wij konden elkaar daardoor niet meer verstaan. De bediening deed niets: van handhaving van de coronaregels was geen enkele sprake. Op deze manier kunnen we een nieuwe besmettingsgolf in Flevoland zeker verwachten!

Toen ik er iets van zei tegen een jongeman van de bediening kreeg ik een onverschillige reactie terug. Voor ons was de lol eraf. We zijn naar huis gegaan.

Al met al was het eten prima, maar de bediening is jong en werkt rommelig (geen bestek bijvoorbeeld, glazen neergezet zonder onderzetters waardoor het lekt etc). En qua professionaliteit tov COVID-19 was niets te merken. Als binnenkort de horeca weer moet sluiten heeft Fika dat aan zichzelf te danken.