in Kampen

#delekkerstebiefstukvankampen #debestebierenuitamsterdam

1. Gister voor het eerst bij de bonte oss gegeten waren we al eerder van plan maar helaas geen plek, dus 3 x scheepsrecht en konden 6 uur terecht.
    Personeel was druk met klanten op terras waardoor je binnen bijna niet gezien wordt en na 40 min konden we bestellen. Tijdens de 2de hap biefstuk een haar op mijn bord onder het vlees. Netjes naar de juffrouw gelopen en er wordt een nieuwe gemaakt, ik had al gegeten en gedronken bah bah. Na een kwartier een nieuwe biefstuk met wel verse friet erbij gebracht, maar zonder bestek of de pepersaus die ik besteld en betaald heb. Kortom voor ons nooit weer 75 euro voor iets wat niet gesmaakt heeft en je tafelgenoot zit alleen te eten lekker ongezellig.

2,2

1. Hallo Bertha,

Wat jammer dat je op deze manier nog een keer je gram wilt halen. Want de werkelijk ligt toch ietswat genuanceerder.
    Ten eerste; sorry dat wij zo druk zijn. Reserveren voor een vrijdag moet je op tijd doen inderdaad.

Je geeft aan dat je 40 min hebt moeten wachten om te bestellen. Ik heb het even opgezocht in onze kassa.
    Jullie reservering was om 18:00 uur. Jullie waren iets eerder, prima. Een tafel buiten op het terras voor jullie gereserveerd. Om 17:57 een zoete witte wijn en een Spa rood.
    Jullie wilden toch naar binnen. Kan altijd. Van tafel 24 buiten naar tafel 15 binnen en daarna toch naar tafel 5 binnen. Een hele stoelendans. Maar wat ons betreft prima hoor.
    Om 18:24 heb ik de bestelling gekregen. 18:24! Voor de duidelijkheid; Dat is 24 min na jullie reservering... geen 40 min. Om 18:48 werd de melding “gang door geslagen”. Wat betekent dat tussen het doorgeven, maken, uitserveren, opeten en uithalen van de voorgerechten ook weer 24 min heeft gezeten.
    Om 19:31 hebben jullie afgerekend. Dat is dus in totaal wel de ruim 40 min die je omschrijft. Maar in die tijd is het eten gemaakt, opnieuw gemaakt (daar kom ik uiteraard zo op terug) opgegeten en uitgehaald. Geen gekke tijd wederom.
    Conclusie. De 40 min die jij benoemt strookt niet met de werkelijke tijden. Jammer.

Dan de haar op je bord. Dat is voor ons net zo vervelend als voor jou. Zoals ik je ook aangaf is dit ons in de zeven jaar dat wij bestaan nog nooit gebeurd. Vandaar nogmaals mijn excuses.
    Je hebt het gelukkig meteen aangeven en we hebben je een bordje gebracht zodat je toch Friet, sla en gebakken champignon mee kon eten met je tafelgenoot terwijl ik je biefstuk well-done opnieuw bakte.
    Ook heb ik er vers gebakken friet bij gedaan en een nieuw bakje gebakken champignons. Helaas was ik in de snelheid de pepersaus vergeten. Maar dat had je nog even aan kunnen geven toen Martine je vroeg of daarna alles naar wens was. En dat was het. Het was prima, je hebt alles opgegeten en het had uiteindelijk gesmaakt.

Tijdens het afrekenen is je gevraagd of alles naar wens was. En, afgezien van de haar, was het naar wens. Had je aangeven dat je absoluut niet tevreden was, want dat schijf je, dan had je de kogelbiefstuk niet eens af hoeven rekenen. Maar je hebt alles opgegeten. Én je gaf ook fooi. Dan mogen wij toch aannemen dat hiermee alles opgelost is?

Maar nee dus. Je vindt het blijkbaar nodig om ons een trap na te geven door een negatieve recensie te schrijven met zeer slechte cijfers. Ook dit is prima, maar vertel dan wel precies wat er gebeurt is en schrijf geen onwaarheden.

Blijkbaar is het veiliger om achter een beeldscherm je gal te spuwen ipv persoonlijk.
    Erg jammer. Wat ons betreft dan ook nooit meer.