Op dit adres zit nu: Gasterij 51

1. Het begin was al wat rommelig. 3-4 tafels stonden nog vol met gebruikte glazen en flesjes van andere gasten. Dame (eigenaresse?) staat lang te converseren met waarschijnlijk bekenden. Niet direct vervelend, wel jammer dat ze in het naar binnenlopen, niet opmerkt dat er nieuwe gasten (wij) aan een tafeltje zitten. Na ongeveer 15 minuten, binnen gevraagd of we zelf de bestelling moesten doorgeven (had gekund in deze COVID-19 tijd). Meisje die bestelling opneemt heeft waarschijnlijk nog niet veel ervaring. Totaal geen probleem, dan vraag ik een keer extra welke Radler 0.0 ze hebben. Na aangeven dat we ook graag wilde eten, werden we naar een ander tafeltje begeleid, door een andere dame, die duidelijk meer ervaring heeft. Uiteindelijk op ons verzoek verder verhuisd, naar binnen, vanwege het frisser worden buiten.

Het eten was ook niet "je-dat". 2 Hamburgers en een biefstuk medium besteld. Hamburgers waren eigenlijk te gaar, behoorlijk donker en droog. De bijgerechten hierbij helpen dan wel. Je wilt uiteindelijk een hamburger die minstens net zo lekker is als thuis gemaakt op de bbq. Dit was in dit geval helaas niet zo.

De bestelde medium biefstuk was eigenlijk te ver doorgeslagen naar medium-well. Misschien mijn eigen fout dat ik niet aangaf dat ik de biefstuk medium rare wilde. Aan de andere kant, hoort een restaurant/eetcafé dat niet zelf te vragen? Blijf dan aan de veilige medium rare zitten, zodat het eventueel extra gebakken kan worden indien gevraagd. Biefstuk was verder aardig, niet spectaculair, structuur is wat kruimelig, niet iets wat ik direct als prettig ervaar. Geserveerde friet was lekker.
    Nu de vraag, waarom niet direct daar aangegeven? Antwoord is net zo simpel als snel. Er zat bij onszelf enige tijddruk, derhalve afgerekend en door.

Al met al een aardige ervaring, maar helaas niet meer dan dat.