1. De Chinese familie die deze zaak runt komt uit Maleisie.

Daardoor hebben ze ook gerechten op de kaart staat die je bij een standaard chinees niet aantreft. De trashipasta met bief en haricoverts is een goed voorbeeld. Ik waande mij even terug in Maleisie.

Bediening is vriendelijk en geeft goed advies. 1 dame was goed op de hoogte van glutenvrij dieet. Een tafel naast ons vroeg of ze dat konden maken, hierin was zij eerlijk en gaf aan dan 100% glutenvrij niet mogelijk is omdat ze niet een aparte keuken en keukengerei hebben om dit te kunnen garanderen. Het is dus afhankelijk van de mate van gevoeligheid of intolerantie voor gluten. Maar er zijn wel veel gerechten die zonder tarwe gluten bereid kunnen worden.

Ik was zeer onder de indruk van haar kennis, later bleek dat zij voeding en diëtetiek studeert.

Inrichting is wat je zou verwachten van een Chinees restaurant, zeer uitbundig met veel Chinese snuisterijen. De eigenaar schijnt een waar verzamelaar te zijn van veel theepotten.

Een verrassende, goede Chinees in een klein dorpje in het hoge Noorden.

Tot volgend jaar!