1. Merel van Tellingen

Ambrosijn ziet er heel sfeervol uit en het personeel is vriendelijk en correct. We kozen voor het 4 gangen menu met wijnarrangement en zijn vegetariërs. We moesten wel twee keer vertellen dat vegetariërs ook geen vis eten, maar als veel gasten dat verwarren snap ik dat je het even dubbelcheckt.
    Het menu was heerlijk. Mooie gerechtjes, goede smaken en balans. Alleen snapte we de wijn spijs combinatie niet altijd. Tot we bij de tafel naast ons zagen dat zij hetzelfde aten, maar dan met allemaal vis erbij. Dat verklaart de witte wijn bij het gerecht met pompoen, quinoa en beukenzwammen. Dat was een beetje jammer, want echt een mismatch.
    Maar we hadden een fijne avond. En toen kwam de rekening...die was veel hoger dan we hadden verwacht.
    Voor het glas champagne vooraf dat als aperitief wordt aangeboden betaal je de hoofdprijs. Het eten is heel goed, ziet er mooi uit, maar in Rotterdam betaal je voor een vergelijkbare ervaring een stuk minder. Zeker als vegetariër.
    Nog een kleine irritatie zijn de tafels met poot in het midden waardoor ik zijwaarts moest zitten om mijn voeten kwijt te kunnen. Of heel erg rechtop moet zitten met mn voeten onder me.