in Sneek

Wereldse smaken - Ouderwets lekker

1. Emma de Gelder - de Haan

Via internet waren we op zoek naar een restaurant in Friesland waar er andere dingen geserveerd worden dan biefstuk met friet, vis en tiramisu. De keuze was beperkt, we kwamen uit op Stoof in Sneek. Op de menukaart online konden we diverse vegetarische gerechten zien. Niet dat we thuis geen vlees eten, maar we houden beiden erg van groenten en minder van lappen vlees, zout, zoet en vet.
    We hebben gekozen voor een mix van vier stoofpotjes (het was een verrassing welke we kregen) en we zijn erg tevreden. We hebben eindelijk weer genoten van uit eten gaan (meestal valt het vanwege bovenstaande redenen tegen). We kozen twee vegetarische potjes, eenmaal vlees en eenmaal vis. Buiten dat de gerechten lekker waren bereid, vinden wij het vooral ook erg lekker om een beetje af te wisselen. Als je een heel bord van hetzelfde hebt, zijn we dat na een paar happen vaak wel zat. Het vegetarische stoofpotje met bieten was mijn favoriet.
    Het was een warme dag, zeker ook geschikt voor stoofpotjes. In warme landen eten ze deze gerechten ook regelmatig...

1. len
    Van restaurant

Vriendelijk bedankt voor het schrijven van deze uitgebreide recensie, deze wordt zeer gewaardeerd!