Op dit adres zit nu: Zarzo

1. We kregen een uitnodiging voor een try-out avond waarin een trotse vader het restaurant van zijn zoon presenteerde. Dit moesten we gaan uitproberen. Het restaurant ligt in het bruisende uitgaanscentrum van Eindhoven dicht bij het van Van Abbemuseum aan de rivier de Dommel.

Bij aankomst valt meteen de zwarte gevel en de grote terras mogelijkheden op, nu was er nog een gedeelte middels donkere ramen afgesloten. Bij binnenkomst kom je in een groot lounge gedeelte dat de gehele beganegrond beslaat. Een lange bar met grote collectie luxe dranken en uitzicht op het restaurant dat zich in de kelder bevindt, een ruimtelijk effect. Donkere kleuren, sfeervolle verlichting en een lekker muziekje op de achtergrond, een aangename ambiance.

We werden verwelkomd door de moeder, er werd een glaasje Ruinart brut champagne met elegante smaak en aroma aangeboden. Door een stroomstoring moesten we nog even in de lounge wachten alvorens af te dalen naar ons tafeltje dat voor de grote open keuken stond waarin een vijftal koks druk aan het werk waren. Luxe stoelen en met linnen gedekte tafels en ook hier sfeervol verlicht, erg indrukwekkend.

De borrelhap die door Ryan (chef-kok) zelf werd uitgeserveerd bestond uit een dubbel reepje wit geroosterd brood waartussen een crème van scampi's met een dipsaus op basis van mosterd, een leuk begin.

De amuse was een glaasje met rendang en glutenvrije spaghetti waarover een dressing op basis van yuzu. Het Indische zoete stoofvlees was lekker gekruid en was een mooi contrast met de fruitige spaghetti.

De eerste wijn was een Sauvignon Blanc 2009 van Riverstone Falls uit Marlborough in Nieuw Zeeland. Een mooie elegante fruitige wijn met in het aroma duidelijk tropisch fruit.

Uit de keuken een drietal gebakken gamba's die lekker gekruid zijn met diverse bereidingen van tomaat, zon gedroogd, crème, ijs, tapenade en geblaseerd. Verder vinden we nog quinoa en een crème van basilicum. Een mooie wijn spijs combinatie, de zuren van de tomaat met het fruit uit de wijn ondersteunen de zachte smaken van de scampi's met een aparte mondbeleving door de quinoa bereiding. (8,5)

Als begeleider voor het hoofdgerecht werd een Spaanse Can Blau ingeschonken gemaakt van carignan, grenache en syrah. Een mooie rijke volle en zachte rode met rood fruit en vanille, verrassend lekker. Bereidingen van kalfsvlees met wortel en sjalot vormde het hoofdgerecht. Twee medaillons van kalfshaas in de houtskool.

gestookte “Big Green Egg.

” gegaard waardoor een typische rooksmaak aan het perfecte cuisson wordt toegevoegd. Een sappig stukje kalfswang, een ravioli gevuld met kalfszwezerik en spinazie en een heerlijk bitterballetje gevuld met kalfsstoof en linzen.

De sjalot vonden we terug in een mooie compote en van de wortel is een chutney gemaakt. De wijn spijs is met name bij de runderhaas optimaal een hele mooie gang. (9,4)

De dessertwijn was een Muscat de Rivesaltes, een versterkte wijn van muscat druiven die de typische smaak van de druif behoud en veel restsuikers heeft. Het dessert is gemaakt met diverse bereidingen van mango en witte chocolade. Een lepeltje mango marmelade, een mooie saus van mango met diepe smaak en een bolletje van mango gevuld met witte chocolade mousse. Van de witte chocolade is er nog sorbet en een cilindertje gemaakt. Het geheel is op smaak gebracht door gel van yuzu, plaatjes van het napoleon bolletje en rode peper. Ook nu weer een mooie wijn spijs combinatie. (9)

Als afsluiter de espresso met de friandises, een mini appelflap, een bonbon van witte chocolade gevuld met citrus en in een klein glaasje yoghurt hangop met wat ananascompote.

De bediening bestaand uit zes man onder Richard (manager) moet nog wat op elkaar ingewerkt worden. De neuzen staan in dezelfde richting maar heeft nog even tijd nodig, het is pas de derde avond en het was een uitverkocht huis. Jimmy van de Lindehof was er ook ter ondersteuning wat voor ons vertrouwd over kwam. Er wordt gewekt met oortjes om zo eenvoudig op afstand te kunnen communiceren en dat werkt prima in dit restaurant met twee niveaus.

Prijs kwaliteit is prima, deze avond was een actie en koste all in 50,- pp.

Leuk is ook de “chef's table” die aan de open keuken geschakeld zit, deze was ook bezet en de gasten worden hier door Ryan vertroeteld, leuk om te zien.

Na afloop is er nog de mogelijkheid om in het lounge gedeelte nog wat na te tafelen onder het genot van een drankje. Eindhoven heeft er weer een prima restaurant bij. We hebben genoten.