1. Villa augustus bezocht met vriendin op zondag 8 maart voor High tea en bezoek aanmarkt en tuin.
    Opvallend en interessant bouwwerken naast haar omgeving.
    Betaald parkeren voelde niet gastvrij. Gelukkig de auto nabij in een woonwijk geparkeerd zonder kosten.
    De markt schept verwarring vanwege de naam. Als een markt ervaar ik het niet. Wel prikkelt de plek om even rond te neuzen tussen alle hebbedingetjes en boeken en krijgt de maag trek van de lekkernijen.
    Nog tijd om even de tuin te bezoeken. Natuurlijk niet het meest kleurrijke seizoen, maar toch groeit en bloeit er her en der wat. Al kletsend even doorheen gedwaald en beiden van mening dat het daar goed vertoeven en vol van gezellige bedrijvigheid kan zijn als het zonnetje voldoende schijnt.
    Tijd voor de high tea. Fijn, een plekje naast het raam. We kunnen elkaar onverwacht goed verstaan. Beide zijn we dol op high tea en kunnen het niet laten om deze high tea en service te vergelijken met andere plekken. Helaas komt dan deze high tea niet goed naar voren.
    De bediening oogt niet betrokken, niet gericht op een goede beleving. We krijgen wel korte uitleg over wat er op de etagères ligt. We missen een kleine warme start vooraf zoals een minisoepje of warm hartig hapje. Ook is de keuze aan verse theeën, vooral kruiden theeën beperkt. De uitleg over de hoeveelheid te bestellen thee verwarrend. Niemand komt gedurende de high tea helaas vragen of we nieuwe thee willen en is alles naar wens? We moeten zelf tijd besteden aan het oogcontact maken met de bediening.
    Het hartige gedeelte lijkt niet met zorg gemaakt, geen mooie opgemaakte sandwiches. Maar het beleg oogt 'er op gegooid'. Met een verdwaalde kruid.
    De scones smaken prima. Met de taartjes niets mis, maar ook niet bijzonder.
    Al met al zou ik deze plek voor een high tea niet nogmaals bezoeken. Sorry, prachtige gebouwen. Maar voor een theetje in de zomer mogelijk wel.
    We hebben urenlang heerlijk bijgekletst. Dat heeft deze middag ons zeker gegeven.