Op dit adres zit nu: NONNA!

1. Gisteren hier gegeten met vier personen tijdens de eetweek, een actie waarbij het hoofdgerecht 10 euro kost. Voorafgaand had ik wat recensies gelezen op het internet en deze waren zeer wisselend van zeer lovend tot ronduit slecht. Onze ervaring was redelijk.

Het eten was voor het merendeel lekker en zeer gelaagd, alleen het hoofdgerecht voor 10 euro, varkensfilet met paddenstoelen en champignons, was saai en droog van smaak. Erg jammer na verrukkelijke antipasta als voorgerecht en pasta als tussengerecht. Het was duidelijk dat ze bespaard hadden op de kosten bij dit gerecht. Ik vind dat als je meedoet aan een dergelijke actie je niet moet proberen om de marge te verdienen die je normaal verdient op een gerecht. In plaats van mij te laten zien wat ze in thuis hadden om mij te overtuigen eens terug te komen, voelde ik mij toch een beetje afgeserveerd.

Op de service was in de recensies de meeste kritiek geweest. Deze zou onvriendelijk zijn, die ervaring hadden wij niet. Maar om te zeggen dat wij perfect geholpen zijn gaat ook wat te ver. We werden voor het grootste gedeelte geholpen door een jongedame die het vak duidelijk nog moest leren. “Mag ik u bestelling opnemen” is wellicht zeer gebruikelijk in een snackbar of bij de McDonald’s maar in een dergelijk restaurant niet helemaal op zijn plaats. Verder is het toch echt not done om bij het afruimen van de borden aan tafel alle restjes op één bord te schuiven. En met een opmerking “ja, dit is niet echt professioneel” krijg je misschien wel onze sympathie maar het blijft zoals je zelf zegt, en klaarblijkelijk ook weet, niet echt professioneel. Even tussentijds informeren of alles naar wens was, was er ook niet bij. Ik wil niet te veel zeuren, want het heeft onze avond zeker niet verpest. Maar ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die zich daar wel aan storen zeker in een restaurant waar je aan het eind van de avond toch een redelijk fors bedrag moet afrekenen.

Want goedkoop is Bellagio zeker niet. Wanneer je er gaat eten buiten de eetweek dan betaal je al gauw rond de 60 euro voor vier gangen per persoon zonder drank. Drink je er huiswijn bij reken dan op 75 euro en wil je iets betere wijn komt daar nog een 10 euro bij. En ja voor die prijzen zijn er meer restaurants waar je terecht kan.

Kortom we hebben goed gegeten en zijn geholpen door een aardige, onervaren jongedame. Maar een volgende keer zal mijn keuze niet vallen op dit restaurant, want voor het geld ga ik liever iets anders uitproberen. Een tip voor diegene die er eens willen eten, neem antipasta als voorgerecht, een pasta als hoofdgerecht en een heerlijke cappuccino na en u eet lekker en betaalbaar. Diegenen die iets luxer en/of culinair willen eten kunnen dit restaurant beter overslaan denk ik.

En o ja even goedendag wensen, als we de zaak verlaten en de buit binnen is was toch wel prettig geweest.

Prettige avond nog.

Maarten.