1. Wow… afgelopen zondag nog net een tafeltje voor 2 personen kunnen bemachtigen. Wat een gezellige drukte met goedgeluimde gasten die zaten te genieten van de Swinckels pilsjes, maar ook van de diverse heerlijke belgische tapbiertjes en de nieuwe huiswijnen en speciaal de limburgse wijnen van Wijngoed de Fromberg.

Velen vergezelden e.e.a. met salades, schnitzels, diverse boerenbrood sandwiches, flaguettes, soepen, vlaai met koffie, maar ook met borrelplanken. Iedereen zat te smullen en te praten met elkaar over de smaak, maar ook over de gezellige inrichting. En die inrichting is ook werkelijk heel uitnodigend en gezellig.

Vooral de gasten met de jarige hadden het heel gezellig en dat deed ons beseffen dat dit inderdaad in Het Biechthuis een goed idee is om zo'n gelegenheid te vieren. Er is vooral ook voor de kids een aantal lekkere keuzes op de kaart die dan net iets anders gepresenteerd worden. En dat ook nog voor tussen de 3 en 5 euro per gerechtje. Wellicht nog een ijsje erna en de kids willen de volgende keer zeker weer terug.
    Dat terug willen komen ligt toch ook vooral aan de benadering van het personeel. De positieve wisselwerking die er ontstaat tussen gast en bediening ontstaat vrijwel vanzelf vanwege dat je merkt dat er iemand aan je tafel komt die er zin in heeft en ook weet dat alles wat hij presenteert uit keuken of bar, er gewoon gelikt uitziet, maar vooral ook heel erg lekker smaakt. Tja en dan ontstaat er in een ruimte waarin mensen die zich niet, en soms ook wel, kennen een saamhorigheidsgevoel. Dan zijn spontane gesprekken plots met je buurtafel heel ontspannen en gezellig. Een soort van 'biechten' in het openbaar ;-)

we hadden de zigeunerschnitzel en de zuurvlees. Wat limburgse wijn en witte trappist van het vat. Alles was óók met de enorme drukte goed op smaak en de bordjes en drankjes waren helemaal top verzorgd.

Team Het Biechthuis, realiseer jullie goed, dat jullie passie en inzet in combinatie met jullie échte welgemeende hartelijkheid het verschil maken voor ons gasten. Fijn dat jullie trots zijn op wat uit de keuken komt en top dat jullie dit ook zo wegzetten namens Het Biechthuis.

2 vorige recensies

Vorige recensies van Rob en Els

• Sinds de overname in juni-juli 2019 is er een duidelijke verbetering in de totale beleving van Het Biechthuis. De eigenaresse heeft een goed en degelijk concept neergezet en houdt vast aan haar gekozen insteek. Haar menukaart is simpel lijkt het op het eerste oog, totdat je een bord krijgt en geconfronteerd wordt met de smaakexplosies in haar gerechten. Alles is vers en de balans in smaken is zeer goed, en in ieder geval voor ons zo goed als perfect. Het goed gekoelde Swinckels pils op het vat is een heerlijk fris zacht biertje, en de huiswijnen passen bij heel veel van de menukaart en zijn goede doordrink wijntjes en voor iedereen toegankelijk. En de koffiemachine, nou.....de lepel blijft bijna rechtop staan in de cappuccino. Glanzend smeuïg melkschuim en een mooie cremalaag. Top!! En dan kun je bijna niet om het eigen gebak heen om naast zo'n heerlijke cappuccino van te genieten. Gisteren waren er chocolade meringue schuimpjes, maar ook brownies. ;-)

Er is tevens al een fine-tune in de inrichting gemaakt, de steh-tische zijn vervangen door 2 tafels met een kerkbank, die zo lijkt het, dwars door de steunpilaar zit. Daardoor is de bar veel toegankelijker en uitnodigender geworden, om alvast een biertje, koffie of ander drankje te doen in afwachting van een tafeltje. Ja....het is reserveren geblazen bij Het Biechthuis op specifieke tijden.
    De buitenkant is voorzien van nieuwe mooie blitse rode zonwering. Het hele pand heeft een uitnodigende 'metamorfose' hierdoor gekregen. De o.a. vele vierkante binnen plafondverlichtingen zijn prachtige sfeermakers door het hele pand. Het is warm, knus en gezellig in Het Biechthuis en dat is samen met de hartelijke bejegening een weldaad om te ervaren in hospitality land.

We hebben bij onze diverse bezoekjes vooral de maaltijdsalades gegeten die met heerlijk brood werden vergezeld. Inmiddels doen we 1x brood en 1x aanvullen met wat frietjes i.p.v. 2x brood. Verder hebben we een aantal weken geleden buiten geborreld en de bitterballen en olijven op het terras met wat rosé wijn waren genieten onder de mooie grote Swinckels parasols.

Zoals we vaker in recensies vermelden, maak vooral je eigen ervaring, en laat je verrassen of in dit geval Het Biechthuis ook jouw smaak kan raken. Voor ons is het vrij duidelijk. Daarom bedanken wij team Het Biechthuis, en dat we hopelijk nog vaak mogen genieten van dit mooie concept.

De nieuwste recensie
  • Alle recensies die ouder zijn dan juni/juli 2019 hebben niets met de huidige situatie van doen.

De nieuwste recensie