1. Zaterdag 15 februari 2020, Groningen
    Op deze zaterdag middag om 12 uur ben ik wezen eten bij Wereldburgers in Groningen. Ik kwam iets later binnen dan mijn twee klasgenoten, maar ik werd gelijk hartelijk ontvangen door de eigenaar. We hadden alle drie een Valentijns-chocolaatje gekregen en kletsten wat met hem. Jammer genoeg kreeg ik daarna niet wat drinken aangeboden terwijl mijn twee klasgenoten al wel wat hadden. Na een tijdje werd mij het wel gevraagd en toen begonnen we ook met de menukaarten. Een van onze kaarten was een beetje gescheurd, maar dat belemmerde niet de tekst. De menukaart was erg duidelijk en bevatte genoeg informatie. Er stond bijvoorbeeld in dat de biologische burgers niet doorgebakken werden, maar als je het op een andere manier gebakken wil hebben je dat ook aan kan vragen. Ook was er een ruime keuze aan soorten burgers. Ze hebben daar kip, rund, varken en vegetarische burgers, dus er zit voor iedereen wel wat lekkers bij. Ik heb een Dutch burger met een portie friet besteld. Terwijl we aan het wachten waren keek ik even rond natuurlijk en ik vind dat het restaurant een passende indeling heeft bij de smalle vorm van het pand. De variatie aan meubilair is ook erg gezellig en zet de sfeer.
    Na een korte wachttijd kregen we de burgers, gebracht door zeer vriendelijke serveersters. Het bordje was mooi opgemaakt en er lag niet te veel of te weinig op het bord. De frietjes hier bij Wereldburgers zijn home made en zijn verrukkelijk. Ik had gevraagd of mijn hamburger doorgebakken kon worden, omdat dat meer mijn smaak is. De burger was ook goed doorgebakken en was nog steeds lekker sappig en precies zoals het hoort. De hamburger was wel groot, maar van een zeer goede kwaliteit en de burger was de €9.50 zeker waard. Ik had eerst nog nooit gehoord van het restaurant, maar ik ben heel blij dat ik een keer heen ben geweest en ik kom zeker vaker langs! De eigenaar was ook erg betrokken bij de klanten en dat maakte de sfeer ook leuk. Hij heeft een paar keer gevraagd hoe het eten smaakte en alles wat je dan eerlijk kan zeggen is: heerlijk!