1. Omdat vrouwlief ons een dagje alleen achterliet, moest ik wel met dochterlief uit eten gaan. Na vorig jaar al een keer lekker hier gegeten te hebben, besloten om maar weer eens terug te gaan.
    Zout & Citroen zit in een voormalig koetshuis (zo heette ook het restaurant welke er vroeger zat) en is lekker authentiek ingericht.
    We werden aan de deur met 4 man/vrouw opgewacht en met zijn 2-en naar een zeer ruime tafel geleid. Als aperitief een lekker glaasje cava besteld en mijn dochter is aan een virgin-cocktail gegaan welke zeer verrassend was: Schuim van bloedsinaasappel, alcoholvrije gin, een soort van speculaaskruiden en nog e.e.a. waardoor je een hele winterse smaak kreeg, met toch veel frisheid. Echt heel erg lekker.
    Vervolgens kwamen er verschillende amuses op tafel waarbij met name de ceasar salad in "knikkervorm" en de champignon-mix er boven uit sprongen: echt een paar prachtige smaakbommetjes.
    Als extraatje hebben we de Gillardeau oester besteld met champagneschuim, enoki en gerookte boter. Deze gleden heerlijk weg!
    Als voorgerecht kregen we een steak tartaar voorgeschoteld met groentjes uit het zuur, gerookte eierdooier. Deze had ik de vorige keer ook, maar deze keer hebben we hem met een extra oester later komen. Wederom erg lekker! De oester bracht niet heel veel extra, maar deed ook niets af aan het gerecht.
    Het tussengerecht bestond uit langoustine met krokante garnaal, risotto met dille en jus van wortel. De langoustine & garnaal waren perfect gegaard en alles was heerlijk op smaak, maar de ster van het gerecht was toch de worteljus. Naast een prachtige kleur was deze reden om het lepeltje uit het zout potje te halen en alle laatste beetjes van het bord te schrapen. Geweldig...
    Als extraatje hebben we de signature dish laten komen: Eendenlever met tsukemen (een soort van ramen noodles), enoki, kombu en wederom een Gillardeau oester. Een heerlijk gerecht. De lever combineerde zalig met de saus van het gerecht. Echt een toppertje!
    Als hoofdgerecht zijn we voor de bavette gegaan met knolselderij, knolraap en een madeirajus. Tja, wat kunnen we hier van zeggen? Wederom een heerlijk, in dit geval klassiek, uitgevoerd gerecht. Geen spannende tierlantijnen maar gewoon degelijk. Hier kreeg ik een prima glas rode wijn bij als begeleider.
    Het dessert "mokka" deed zijn naam eer aan met tinten van koffie, witte chocolade mousse & ijs van karnemelk. In het ringetje van mokka zat een scheutje vocht met vermoedelijk citroengras. In kleine hoeveelheden vond ik het er wel bij smaken, mijn tafelgenote dacht daar duidelijk anders over overigens. Kwestie van smaak.
    Verder overigens ook niets dan lof voor het zeer plezierige personeel! Top avond gehad!

Eén vorige recensie

Vorige recensies van Arnaud de Klerk

• Afgelopen week hier met collega's gegeten. Mooi pand ten midden van de natuur. We worden vriendelijk ontvangen met wat bar hapjes, waarvan de (qua vorm een soort hamka's) deeghapjes, met zeewier en vermoedelijk ingesmeerd met wasabi: Heerlijk!
    Na de verschillende amuses, welke afgezien van de wat smakeloze bloody mary erg lekker waren aan het voorgerecht begonnen: steak tartare met zoetzure groentjes, piccalilly & gerookte dooier: Erg lekker. Met name de zoetzure groentjes gaven een extra dimensie aan het gerecht.
    Het hoofdgerecht was rendang van sukade steak met aardappel & atjar. Een verrukkelijke rendang smaak, wat je eigenlijk niet zo 1,2,3 verwacht bij zo'n restaurant... echt lekker! En natuurlijk super mals vlees (72 uur gestoofd...)
    Het dessert was een aardbei, vlierbloesem & rabarbercoulis in een witte chocolade bol: Ook erg geslaagd. De bediening was heel vriendelijk en legde alles goed uit. Paste zich ook goed aan aan de sfeer. Kortom: Zeker eens terug gaan!

De nieuwste recensie