1. Jammer dat het op deze manier moet, want ik had eerst een klacht ingediend via het contactformulier op de website. Maar kreeg helaas geen reactie. Lijkt me wel zo netjes om in ieder geval een bevestiging te sturen, dat de klacht is ontvangen. Zelfs dit is schijnbaar teveel moeite.

Maar goed, dan maar een openbare recensie schrijven. Komt ie dan:

Afgelopen donderdag zijn wij lekker wezen shoppen. We wonen vlakbij Hans & Grietje en komen er vrij regelmatig. Na ‘t shoppen, kwamen wij op ‘t idee om de dag goed af te sluiten en te dineren bij Hans & Grietje. Omdat we weten dat ‘t vaak druk is, hebben we gelijk gebeld. Rond 18:30 uur een telefonische reservering gemaakt. Om 18:45 uur konden we al terecht, dit was volgens de medewerker allemaal geen probleem. Top, wij blij, kids nog blijer. Fijn dat we in zo’n kort tijdsbestek terecht konden.

Maaaaaarrrrr schijn bedriegt, bij aankomst alleen al, geen enkele medewerker die je begroet of überhaupt aankijkt. Na een paar minuten was er dan eindelijk een medewerker die ons te woord stond. Maar nu komt ‘t. Ondanks onze reservering, dat ‘geen enkel probleem was’, was er toch geen tafel vrij. Sta je daar met je 2 kinderen. Het enige wat de medewerker zei is: “ja, helaas”. Niet eens moeite doen voor een oplossing, we zijn nota bene betalende, en ook regelmatig terugkerende gasten (nu dus niet meer, haha). Er kon niet eens excuses van af. Bedenk dat je dan met je zoontje van 2, die je op je arm draagt, in een stikheet en druk restaurant en ook nog een paar minuten stond te wachten op een medewerker. Om vervolgens te horen dat je reservering toch niet doorging. Ik moest me best inhouden, mag u weten.

Nou vonden wij de service al niet top. Maar dit namen wij voor lief. Het is hard werken, dat snappen wij heus wel. Snel gegroeid maar ook een behoorlijk tegenslag gehad met een brand. Maar een klein beetje begrip voor je gasten opbrengen en net dat kleine beetje extra doen voor een oplossing... Het zat er bij jullie, in ieder geval de desbetreffende avond niet in... Zelfs een e-mail terugsturen is teveel moeite. Ik hou er niet van om een openbare recensie te schrijven, maar nu is het niet anders.

Hans & Grietje, onze kinderen vinden ‘t geweldig bij jullie, maar dit is niet de manier waarop je met gasten omgaat. Mensen teleurstellen, is wel het laatste wat je wilt als restaurant toch?

Doe wat aan jullie hospitality en wees gastvrij. Neem feedback mee van gasten. Zo te lezen ben ik niet de enige met een recensie over de service. Want dit is toch echt een groot aandachtspunt aan te worden bij jullie... wij passeren voorlopig even.

Met vriendelijke groet

Erwin