1. Hier met 12 mensen wezen eten.

Twee weken van tevoren gereserveerd, begreep dat het gebruikelijk is dat er vanaf 10 personen een keuze-menu gehanteerd word. Met de juffrouw aan de telefoon afgesproken dat wij gewoon a la a carte konden bestellen met eventueel iets meer wachttijd. Had om 19.15 u gereserveerd, heb eerder op de dag zelf nog gebeld of dit 20u kon worden en dat was geen probleem.

Om 20u kwamen we aan, zaten achterin aan een lange tafel. We kregen al vlot wat te drinken. De kaart waren een aantal aan elkaar geniette velletjes, beetje raar. Hoewel ik duidelijk had afgesproken dat we a la carte zouden eten en ik dit ter plekke nogmaals heb bevestigd moest dit door de serveerster toch nog nagevraagd worden.

We hebben een hele poos zitten wachten totdat de bestelling opgenomen werd, toch zeker wel 25 minuten.

Als voorgerecht wilde iemand uiensoep. Hierop zei de serveerster dat ze niet wist of we wel een voorgerecht mochten...

Toen een van ons carpaccio bestelde maar dan graag zonder sla werd er iets in de trant van:'Dat past niet op mijn notitieblokje, het is maar een beetje sla' geantwoord...

Tegelijkertijd met de voorgerechten bestelden we ook stokbrood met kruidenboter, hier echt heel lang op moeten wachten want werd bijna tegelijk met het voorgerecht uitgeserveerd. Ik ben gewend dat er, als er drinken opgenomen wordt of uitgeserveerd, dan meteen geïnformeerd wordt of er stokbrood op tafel kan komen, maar goed..

Op een gegeven moment, zo tijdens ons voorgerecht, werd het wat rustiger in het restaurant en dat was meteen te merken aan de service, alles verliep daarna wat vlotter.

Over het eten eigenlijk niets slechts, de uiensoep viel niet helemaal in de smaak maar smaken verschillen. Het duo van vis was geen duo van vis maar garnaaltjes (schaaldieren?) en zalm. De garnaaltjes waren ook wat zout. De carpaccio had wat sterker van smaak gemogen. De tomatensoep viel wel in zeer goede aarde.

Idem met de hoofdgerechten, zeer smakelijke saté met goed vlees, lekker zuurvlees (maar waar wel een uitje/champignonnetje/etc. in hadden gemogen voor de afwisseling), prima varkenshaasjes en lekkere biefstuk (al werd er niet gevraagd hoe ik de biefstuk gebakken wilde hebben, minpunt). Beetje weinig saus alleen.

Toetje paste er bij niemand meer in, dus koffie gedronken.

Bij het afrekenen moest de rekening door 6 gedeeld worden, het was geen probleem om 3 mensen te laten pinnen en 3 mensen contant te laten betalen, dit was erg netjes.

Samenvatting: Prima eten, niks speciaals maar wel gewoon lekker. Aan de service kan wel het e.e.a. gebeuren. Het is een beetje vreemd om je gasten 25 minuten met de menukaart te laten zitten, te zeggen dat de gast maar gewoon sla moet eten omdat het niet meer op je notitieblokje past en dat de gast merkt dat de communicatie niet helemaal soepel verloopt wat betreft de gemaakte afspraken. Als je als bedienend personeel (want aan de keuken lag het niet, alles werd keurig tegelijk uitgeserveerd) denkt dat je een groep van 12 niet aankan als het erg druk is, zeg het dan niet toe.

Tot slot: Het was achterin waar wij zaten werkelijk bloedheet, niet te doen bijna. Beetje meer ventilatie zou lekker zijn!