1. W.Kielman

In augustus tijdens onze vakantie waren we in Garderen en wilden iets eten. De keus viel uiteindelijk op chinees. We kwamen uit bij Camposing. Werden vriendelijk ontvangen en na het eerste drankje kregen we de menulijst. Die viel naar onze smaak behoorlijk duur uit (voor een chinees restaurant) dus we hadden hoge verwachting. We hebben maar een menu gekozen voor twee personen. Na de soep, die overigens prima was, was mijn vrouw even van tafel toen die opgedekt werd voor het hoofdgerecht met naar ik dacht een rechaud. Verder geen aandacht aan geschonken. De metalen schaal waar alles op opgediend werd bleek koud te zijn evenals de schalen waar de gerechten op lagen. De satésaus van de saté had al een vliesje of het al even gestaan had. De mihoen die we erbij besteld hadden leek als één klomp in het schaaltje te zitten, het plakte aan elkaar en was lauw. Het bleek dat de gerechten ook al behoorlijk afgekoeld waren en tegen de tijd dat het laatste beetje op mijn bord lag was dat dus koud. Bij nader onderzoek bleek hetgeen ik voor een rechaud gehouden had alleen maar een verhoging te zijn om meer ruimte op tafel te creëren. Ik had mijn buik ervan vol en ging maar afrekenen, de koffie hadden we geen zin meer in. Voor ik afrekende vroeg ik aan de ober waarom ze geen rechauds gebruikten. Hij stond me dom aan te kijken of hij niet begreep wat ik bedoelde. Dus ik verklaarde: om de schalen warm te houden zodat het eten niet koud wordt. Hierop verklaarde hij dat dat uit de mode was en zij gingen met de mode mee! Ik was stomverbaasd en bestreed dat. Ik vertelde hem ook gelijk maar dat ik de kwaliteit en prijs verhouding ver buiten proporties vond. Volgens de ober hadden wij moeten roepen dat het eten koud was. Maar als je prijzen rekent zoals die op de menulijst staan verwacht ik niet dat bij elk gerecht moet gaan roepen dat het koud is! € 75 voor een koude maaltijd waarvan wij vonden dat de kwaliteit bepaald niet uitzonderlijk was, zeker niet voor die prijs. Als ik hetzelfde bij onze "eigen" chinees bestel ben ik hooguit twee derde van de prijs kwijt en naar onze maatstaven veel betere kwaliteit en in ieder geval warm/heet!. De ober zou eens bij het Chinese restaurant in Leerdam moeten gaan eten en kijken of rechauds echt uit de mode zijn!
    (Na mijn opmerkingen en het afrekenen was de ober toch iets minder vriendelijk en leek mij het liefst zo snel mogelijk kwijt te zijn)
    Voor ons nooit géén Composing meer! (is dubbel op :-) )

3,9