1. Vorige week gegeten bij La Puerta. Mooie plek in die kelder, kwaliteit van het eten was best o.k., maar dit is geen tapas eten. Op basis van de bon die we hadden gekregen (en hetzelfde bedrag bijbetalen) konden we "kiezen" uit twee rondes van 6 tapas, die de chef voor ons ging uitkiezen. Twee keer 6 tapas tegelijk op tafel betekent flink dooreten omdat anders de gerechten koud worden (er zaten overigens geen koude gerechten bij). We stonden na iets meer dan een uur weer buiten. Dat is geen tapas eten. Tapas eet je op je gemak (dat doen ze in Spanje ook) en je moet zelf kunnen kiezen wat je wanneer en hoeveel tegelijk wilt eten. Mooie gelegenheid, maar de formule is zodanig niks dat ik hier niet meer terug kom: vreet-je-snel-vol-en-dan-wegwezen. Dat doet zwaar afbreuk aan de kwaliteit van het eten en de mooie gelegenheid. Paar jaar geleden al dezelfde ervaring opgedaan. Nu dus weer hetzelfde. Ik loop voortaan la puerta van La Puerta voorbij.

5,7