1. Dag medewerkers van de friture op de markt.

Ik wilde jullie laten weten dat de medewerker met de altijd vriendelijke benadering, dat de halve hanen momenteel niet meer bloeden van binnen. Wellicht komt dit omdat jij ze altijd, als ik, of Els bestel, ze onder de warmlampen uithaalt, en ze dan toch nog even in de magnetron wil hebben. Jij attendeert ook zelfs de collega's hier altijd even op. Dat is heel fijn dat je dat onthouden doet voor ons, om ons zodoende weer plezier te laten hebben aan deze af en toe heerlijke halve haan afhaalmaaltijd. Vandaar bij deze onze hartelijke dank. De punten bij Service zijn dan ook speciaal voor jou. De punten bij Sfeer. Afhankelijk van wie er is vrij killetjes, en af en toe is er door de haast en drukte weinig klantcontact. Begrijpelijk.

In een friture is de kwaliteit van patat het belangrijkste issue voor dit product. Momenteel valt de patat mee en is knapperig met een zachte kern. Aardappelsmaak mis ik. Wil ik patat met een paprika jasje in plaat van zout, dan ga/moet ik naar Aken want hier waagt zich niemand aan dit idee. We eten allemaal chips met diverse smaken verrijkt, maar patat met zwarte peper of met rozemarijn et cetera is niet te vinden. Heel vreemd. Ook patat bakken in pure olijfolie met daarbij natuurlijk de bijbehorende prijs wil nergens opduiken. Jammer. Op de momentele Anuga beurs in Keulen, zijn er zelfs nieuwe smaken zoals gebakken eitje, om er eentje van de vele nieuwe op te noemen. Die gebakken ei smaak patatjes worden dan in combinatie met een broodje ham bij een ontbijt geserveerd. Leuk en creatief idee vonden wij. Maar dit zijdelings.

Snacks kunnen we tenslotte allemaal inkopen en frituren. Echter bijvoorbeeld een halve haan, goed gegrild, dat is een ander verhaal. Smaken verschillen, maar in Simpelveld en nabije omgeving is er mijn inziens geen betere, als ze dan uiteraard óók op de Markt goed gegrild worden.
    Dit is even een poosje een behoorlijke discussie geweest en foto's via ons schoonzusje hebben tot overtuiging moeten leiden dat de halve hanen niet voldoende gaar waren in de kern. Dit heeft veel te lang (maanden) gesleept en veel te veel gratis halve hanen moeten kosten.

Verder blijft het voor ons een vervelende kwestie dat de telefonische bestellingen door gaan als er klanten zijn in de zaak zelf. Ieder zijn mening hierin is ok, prima, maar wij blijven het qua service vervelend ervaren. Als dit niet meer gebeurde dan zouden er misschien meer mensen komen zitten in het achterste gedeelte. Zeker als het prijstechnisch meer in balans was met een afhaalmaaltijd. Verder zouden er dan ook geen/minder afhalers meer al wachtende plaats nemen in het voorste zitgedeelte. Zitten er namelijk al gasten, dan is het voor afhalers bij drukte onprettig om kort met de rug aan de tafels van die etende gasten te staan. Tevens zullen de zittende, etende gasten zelf het ook niet al te fijn vinden. Binnenkomende gasten lopen dan ook de onnodig bezette tafels in het voorste gedeelte voorbij. De logistiek in de zaak is dan ook naar ons idee niet handig. Vier wensen die vervuld moeten worden via één voordeur. Afhalers, bestellers, voorste deel eters en achterste deel eters. En de afhalers blokkeren bij drukte de hele doorstroming.

3 vorige recensies

Vorige recensies van Rob en Els

• Gisteren thuis hadden we allebei opeens heel veel trek in een krokant gegrilde halve haan. Deze dan ook gehaald en hij was absoluut heerlijk. De punten zijn dan vooral voor dit product, dat nog steeds een van de heerlijkste afhaalgerechten, (tenminste voor ons), te Simpelveld is. De haantjes worden goed gekruid en heerlijk vers gegrild (gril hangt in zaak) en goed verpakt. Samen met wat patat een echte aanrader. Voor de rest worden er correcte patat en snacks bereidt. De schnitzels etc. (smaken verschillen) vind ik er minder uitspringen, als nou net dat halve haantje. Prijstechnisch heeft de halve haan de beste prijs/kwaliteit verhouding van alle producten/gerechten bij "Cafetaria de Markt".

De nieuwste recensie
  • De frites zijn bij jullie momenteel goed. Een opmerking c.q. vraag.

Bij schotels zoals bijv. schnitzels zit een salade. Kan die salade toch niet eens anders is onze vraag. Er zijn toch zeker betere inkoopoplossingen dan die jullienne gesneden wortels en selderij etc. etc. uit een pot, waardoor steeds vocht met de dressing vermixt wordt tot een waterige dunne zooi. Als wij op een zaterdagavond voor 8 man schotels komen halen, mikken 6 man de salades in de prullenbak.

Ik zie als oplossing, of een dikkere dressing. En groentes die beter hebben uitgelekt, maar ook niet droog zijn. Of gewoon verse ijsbergsla en dan een mooie honing mayo mosterd dressing die kant en klaar te verkrijgen is, of nog beter een mooie dressing zelf bereiden en afvullen in zo'n knijpfles. Ik wil desnoods een voorbeeld bij je afgeven op basis van olijfolie en mayo en een mooie kruiden en/of fruitsmaak.

Wedje maken dat dit positief wordt ontvangen? En wij zouden desnoods graag € 0,50 / € 1,00 meer betalen per schotel.

• Rob en Els

Bij deze snackbar halen wij de gegrillde haan op, onder het mom van goed alternatief voor de zogenaamde "ongezonde" snack, die echter ook af en toe best lekker is ;) We frituren er meestal zelf in pure extra vierge olijfolie wat aardappelschijven bij. Lekker de Belze mayonaise erbij, en dan is het redelijk "gezond" snacken. Hoop ik. :)