1. We hebben de eerste kerstdag 2010 met 30 personen gegeten bij Hotel restaurant Dalzicht in Nijverdal.

Volgens de folder die men persoonlijk rondbracht op het industrieterrein Twentepoort Oost in Almelo, zou er een Kerstbuffet zijn met een rijke schakering van vis -, vlees -, gevogelte- en wildgerechten met bijpassende garnituren, heerlijke sauzen e.d.

Maar nu de realiteit:

Zoals afgesproken waren wij om 16.00 uur aanwezig, evenals de andere ca. 300 gasten.

We werden naar een zaal begeleid waar we aan een lange, veel te krappe tafel kwamen te zitten.

Stijf tegen elkaar aan hebben we daar tot ca. 16.45 gezeten zonder dat we iets te drinken hadden.

5 obers waren aan het kelneren of liever gezegd in een rij aan het wachten bij de bar, waar slechts één dame de drankjes in moest schenken.

Uiteindelijk, zo rond 17.00 uur, werden de au bain-marie pannen binnen gedragen.

Iemand van het personeel nam even het woord via een microfoon en krakkemikkige luidsprekers en ging uitleggen wat er allemaal was. Helaas niet te verstaan.

En toen begon het.

Ongecontroleerd stond de hele zaal, dus alle 300 mensen op en liepen kriskras langs het buffet.

De eerste 150 mensen hadden misschien nog een redelijke keus, maar toen ik eindelijk bij het buffet stond was de helft leeg.

Alleen nog wat droge rollade en een bak met ongedefinieerde brokken was alles wat er restte van de vlees, vis wild en vogelgerechten.

Groentes....? Een enorme pan met (hoe bedenk je het) spruitjes, gewoon gekookte spruitjes en een klein bankje rode kool.

Er werd daarna niet bijgevuld, met uitzondering van patat en enkele frituurhapjes.

Vis heb ik niet gezien, wild heb ik alleen gezien in de vorm van dringen en vloeken van mensen, en gevogelte? Niet gezien. Ik heb 2 soorten vlees gezien en dat was het.

Nu ben ik iemand die niet ter plaatse het personeel aanvalt, want die liepen zich uit de naad, maar er was domweg veel te weinig personeel, veel te weinig eten, slecht voorbereid, geen Kerstsfeer, muziek of iets dergelijks, geen vermaak van kinderen.

Iets simpels als mayonaise werd niet eens bijgevuld.

Bovendien was het eten wat er nog te bemachtigen was van slechte kwaliteit.

Het dessert kwam veel te laat en bestond uit grote bakken met veel te hard ijs en een paar bordjes met puddinkjes.

Ik en met mij meerdere mensen zijn met een hongergevoel en een enorme kater naar huis gegaan.

Het was al met al een vreselijke aanfluiting en het heeft onze Kerstdag behoorlijk verpest.

Een verschrikkelijke ervaring.

Ik zal er dus ook nooit weer komen en raad het ook anderen niet aan.

Zakelijk zou ik nooit voor deze tent kiezen, zeker niet met klanten.