in Sneek

Wereldse smaken - Ouderwets lekker

1. De term van het restaurant genaamd Stoof, is ietwat verwarrend. Dit suggereert dat er alleen maar stoofpotjes te krijgen zijn. Dit is echter niet het geval.

Er zijn fijne lunchgerechten verkrijgbaar. Goedgevulde wraps, frisse maaltijdsalades en rijk belegde Italiaanse/boere-bollen. De hete-kipversie is een persoonlijk favoriet. Maar alles is goed op smaak e er is geen behoefte om naar het zout en/of pepervaatje te grijpen. De lunch stond ook verrassend snel op tafel, wat altijd fijn is tijdens een lunch.

Zoals altijd, hangt er een gemoedelijke sfeer. Deze zaak heeft een bepaalde sympathie in zich, waardoor je terug blijft komen. Ga zo door!

Eén vorige recensie

1. len
    Van restaurant

Vriendelijke bedankt dat u de tijd heeft genomen voor het schrijven van deze leuke recensie, dit wordt zeer gewaardeerd!

Vorige recensies van Bolle de Golle

• Een restaurant genaamd 'Stoof' ga je uiteraard heen om een goede stoofpot te proeven, hoewel je er ook een tournedos, een gebakken visfilet kan krijgen en er ook voor een goede lunch terecht kan. Bij een restaurant dat zichzelf 'Stoof' noemt, ga je uiteraard voor de proeverij van stoofpotjes. Het is leuk om meerdere hoofdgerechten, (ondanks dat het dan stoofpotjes zijn) te proeven.

De eerste keer dat we er waren was vlak na de opening. Hoewel de smaken een voldoende waren, verwacht je van een stoofpot wel meer uitgesproken smaakkarakters. Blijkbaar moest alles nog zijn plek vinden en zijn we er nog een aantal keer geweest. De smaken zijn sindsdien toch wel verbeterd en zijn nu toch wel 'goed' te noemen. Jammer is dan wel, wanneer je een soep besteld, je diezelfde basis (die overigens goed smaakte) weer terugproeft in één van de geserveerde stoofpotjes.

De stoofpotjes worden geserveerd met passende garnituren en de hoeveelheden zijn dusdanig dat je met een voldaan gevoel weer het pand verlaat. Dat pand is van binnen sfeervol ingericht met wandschilderingen die de sfeer ten goede komen. Leuk detail zijn de petroleumstelletjes waar vroeger een stoofpotje op bereid werd.

Maar vooral de 'service' springt er boven uit. Als binnenkomertje ontvang je gratis (zonder meerprijs) een plateau brood met kruidenboter, tapenade, olijfolie en zeezout, waardoor je je al erg welkom voelt. Elke keer doen ze hun best om bij de proeverij weer andere stoofpotjes te serveren, die we de keer daarvoor nog niet gehad hebben. Omdat we vaker geweest zijn, ontvangen we als waardering een stoofpotje extra, klasse. Het karafje water en de proeverij van nagerechten (met heerlijk boerderij-ijs) maakt dat de service werkelijk top is. Daar valt eigenlijk niks meer aan te verbeteren.

Mensen en personeel van de Stoof, bedankt voor een gezellige, geslaagde en smakelijke avond.

De nieuwste recensie