in Nuth

Ristorante Barbarossa

1. Als culinaire liefhebber kom ik zelf zeer regelmatig bij Restaurant Barba Rossa in Nuth. De ambiance straalt Italiaanse gemoedelijkheid uit die tevens terugkomt in de kwaliteit van de gerechten. De kaart lijkt een tweedeling te zijn tussen een Italiaans specialiteitenrestaurant en een pizza hut. Toch denk ik dat de eigenaar en eigenares er goed aan doen om zich meer te specialiseren in de meer typische unieke Italiaanse gerechten. Pizza restaurants zijn er al genoeg en de kwaliteit van Barba Rossa is dusdanig hoog dat zij zich beter hierop kunnen richten.
    Wat voornamelijk opvalt is het gebruik van verse producten; geen champignons uit blik of diepvriesgroenten; alles wordt vers bereid en dat duurt soms even, maar dat is het wachten waard.
    Tip: de carpaccio is echt de lekkerste die ik zelf ooit heb gegeten en de portie is rijkelijk te noemen. Ook voor een klein(er) budget is Barba Rossa aan te raden, eet smakelijk!