in Kampen

Culinair genieten in Kampen

1. Menu onevenwichtig. Mijn man en ik aten in De Bottermarck in Kampen op zaterdag 23 oktober 2010. Het pand oogt leuk; de inrichting is zeer eenvoudig. De ontvangst door de gastvrouw was hartelijk en attent. We werden bediend door een zeer jonge ober. Het ging er een beetje formeel en stijfjes aan toe. We vroegen als aperitief een prosecco maar dat was er niet. De ober vertelde dat er wel champagne was. Helaas bleek deze champagne, zonder hij ons dit vooraf vertelde, een zoete gemberchampagne (naar later bleek ad 12,50 per glas). Uit beleefdheid hebben wij dit opgedronken. Het was niet lekker. Wij aten het 4-gangen Menu Gastronomique, 75,00 p.p. (incl. een wijnarrangement). Twee gerechtjes vooraf (één met vis en één met vlees) waren vergezeld van witte wijnen met een ‘zoetje’. Helaas werd ons later ook niet gevraagd of we een voorkeur hadden voor een zoet of hartig toetje. We kregen zoet. Toen de ober ons vroeg of het allemaal goed was hebben we opgemerkt dat we de gerechtjes van goede kwaliteit vonden maar dat we het menu zeer onevenwichting vonden samengesteld: veel te veel ‘zoetjes’. Of de ober geïnstrueerd is om alle gasten gelijk te geven weten we natuurlijk niet maar hij gaf ons gelijk. We waren de laatste gasten die vertrokken; alle anderen waren door de gastvrouw ‘uitgezwaaid’. Wij hebben de gastvrouw niet meer gezien (ervaarden dit als zeer teleurstellend) en werden door de ober begeleid op onze weg naar buiten. Komen we terug? Neen, toch maar niet.