1. Gisternamiddag afgehaald. Schnitzel à la bordelaise met gebakken aardappeltjes, verse sla en warme groentjes. Het was weer heerlijk. Het liefst zou ik velen van jullie willen kunnen verplichten om eens voor € 9,95 de test te doen en af te spreken dat wanneer het niet heeft gesmaakt, wij betalen.

Voor de nieuwsgierigen onder jullie heb ik een voorbeeld recept. De bordelaise is als volgt te bereiden. Pel uien en knoflook. Snipper de uien en snijd de knoflook in dunne schijfjes. Maak de tomaten schoon en snijd ze in kleine blokjes. Verwijder de broodkorsten en verkruimel het brood. Maak de peterselie schoon en hak hem fijn. Was de lente ui. Bak de lenteui (op 1 na) aan in het braadvet van de schnitzels. Haal de lenteuien uit de pan en fruit de ui en de knoflook erin. Bak kort de marjoraan en de citroenschil mee. Voeg de boter en de tomaten toe en laat het geheel 5 minuten smoren, roer er regelmatig doorheen. Haal de pan van het vuur. Leg een beetje peterselie apart als garnering en voeg de rest samen met de broodkruimels toe aan de pan. Breng op smaak met een snufje suiker, zout en peper. Verdeel het tomatenmengsel over het vlees en druk het aan. Bak het vlees ca. 35 minuten in een voorverwarmde oven op 175 graden C. Voeg de laatste paar minuten de gebakken lente-uien toe. Snijd de achtergebleven lente-ui in ringetjes en strooi de overgebleven peterselie en lente-ui en wat kaas over de schnitzels.

Zo zal ongeveer e.e.a. gisteren in de keuken bereidt zijn.