1. Anton en Adri

afgelopen donderdag, 1 augustus 2019, hebben wij gegeten bij restaurant Diyar in Apeldoorn.
    wij werden heel vriendelijk ontvangen en konden kiezen om te eten op het terras buiten of binnen. Wij kozen voor het laatste. Wij werden bediend door een uiterst vriendelijke en spontane jongedame. Ons driegangen menu bestond uit romige tomatensoep voor ons beiden.
    met daarbij heerlijke verse stukjes Turks brood. De soep was heerlijk en ook lekker warm. Met een kleine tussenpauze werd het hoofdgerecht voorgeschoteld. Mijn partner had sate met een heerlijke saus besteld en het bleek veel en overheerlijk te zijn. Ikzelf had een biefstuk van de grill met een heerlijke championsaus eroverheen. Biefstuk was goed doorbakken zoals ik gevraagd had. Bij de sate en biefstuk daarnaast werd nog stukjes brood, lekker gebakken aardappelschijfjes met een schaal groenten geserveerd. Als afsluiter kreeg mijn partner een coupe met vanille/aardbeien met daarop aarbeiensaus. Ikzelf had een Dame Blanche wat heerlijk overgoten was met chocolade.
    Alles bij elkaar hebben wij gedurende ruim anderhalf uur genoten van deze gerechten die ons door zeer bekwaam personeel werden voorgeschoteld. Tafeldame kwam ook regelmatig spontaan een praatje maken en vroeg ons ook regelmatig of alles naar wens was.
    Alles bij elkaar krijgt dit restaurant een ruime 9 voor het eten en bediening.
    PS. voordat wij aan tafel gingen stonden wij eerst bij het buitenterras naar de menukaart te kijken maar omdat op het plein verscheidene restaurants hun tafels hebben hadden wij een kaart van de buren(restaurant) in handen. De bediening van dat restaurant kwam naar ons toe en vroeg of wij bij hen wilde eten. Nee zei ik wij hebben een menu besteld bij Diyar. Oh zei zij dat moet u daar aan de ongezellige tafeltjes plaatsnemen. Ik kan tegen haar zeggen dat Restaurant Diyar een heel goed en prettig restaurant is met uitsluitend prima personeel en goed eten. Voor de prijs die wij hebben betaald kan je nergens anders zo goed eten.
    Groet en bedankt restaurant Diyar.
    Anton en Adri