Op dit adres zit nu: Verhage

1. Hoewel we al weer zo'n 13 jaar geleden vertrokken zijn uit de Haagsche Beemden, gaan we eigenlijk elk jaar wel weer een keertje terug naar deze Chinees. Deze keer met de uitwisselstudente welke we tijdelijk in huis hadden. De volgende gerechten besteld:

* Speciaal HONG KONG Koe Loe Yu… Blijft toch een stuk lekkerder dan normale Koe Loe Yuk.
    * Chiu Yim Kai (droog gebakken kip met knoflook, zout & peper), blijft een van onze favoriete gerechten hier!
    * Tipang Babi Pangang met speciale saus. Deze was eigenlijk nogal flauw deze keer. Jammer… De kok had iets scheutiger mogen zijn met de kruiden.
    * Geroosterd speenvarkenvlees. Ook deze was wat minder gekruid dan in het verleden.

Kortom: De volgende keer toch maar eens vragen of de kok wat meer smaak aan de gerechten kan toevoegen.

Vorige recensies van Arnaud de Klerk

• Na onze terugreis vanuit Disneyland Parijs gestopt bij deze Chinees waar we vroeger in de buurt woonden. Inmiddels zitten ze hier 20 jaar (toen is dus winkelcentrum geopend) met nog steeds dezelfde eigenaars.
    Dochterlief ging zoals altijd weer aan de Peking eend wat haar favoriete gerecht is. Zelf hebben we deze keer om een verrassingsmenu gevraagd, zowel met vis als vlees met stevige smaken (pepers).
    De vis schotel bestond uit slib-tong met lente-ui (heerlijk), garnaaltjes in een krokant jasje met Spaanse pepers & zout. Dit was echt geweldig. Verder ook nog een gerecht met witvis in een soja saus. Deze was zo zo.
    Op de vleesschotel vonden we kip terug, net zoals je garnalen in een krokant jasje met Spaanse pepers & zout. Ook geweldig. Verder Babi spek (njam njam!), gezoete eend en biefstuk in Senshuan pepersaus (lekker! Malse biefstuk).
    Kortom: Weer eens heerlijk gegeten! Jammer dat het tegenwoordig een stukje rijden is, maar we hebben het er voor over!

• Inmiddels zijn we al weer bijna 7 jaar geleden vertrokken vanuit de Haagse Beemden, maar zo eens in de zoveel tijd komen nog eens even terug om bij deze Chinees te gaan eten.
    Ze hebben een uitgebreide kaart, maar je kan ook prima buiten de kaart bestellen of zaken laten samen stellen. Deze keer hebben we ons maar eens aan de kaart gehouden. Dochterlief (9) heeft als voorgerecht een tomatensoep genomen en als hoofdgerecht de Peking Eend met Hoshin saus, geserveerd met traditionele deegvelletjes, komkommer & ui. Hier heeft ze heerlijk van gesmuld.
    Zelf zijn we aan het gedroogde rundvlees met knoflook & peper gegaan, aangevuld met een Tipan met geroosterd varkensvlees en een schotel met rundvlees in een zeer pittige saus. Het zag er zeer smaakvol uit en voldeed ruimschoots aan de verwachtingen qua smaak. De in vormpjes gesneden worteltjes zouden ze wel eens weg mogen laten...
    De inrichting is standaard, zoals je bij elke Chinees mag verwachten. Rood, nep-goud, vazen, etc...
    De bediening uitermate correct en een tikkeltje gereserveerd. Maar ook dat is te verwachten.
    Als je een keer lekker Chinees wil eten: Zeker een aanrader!