1. Gisteravond met de familie (14 personen) hier heerlijk gegeten.

We hadden met z'n allen het menu Kruidenlucht speciaal, een 4 gangen menu voor 27,50.

Naast bier, fris en water namen verschillende de rode huiswijn.

In dit geval was dit een Zuid afrikaanse van Heemraad 2010 (Cape red) van 13%. Hij was smakelijk en paste goed bij het diner.

Er werden de nodig mandjes stokbrood met boter en kruidenboter op tafel gezet waarna het voorgerecht werd opgediend.

Er was keuze uit 3 soorten cocktails (kip, zalm, krab) of meloen met ham. Iedereen ging voor de cocktails en deze werden in een mooi apart glas opgediend en waren rijkelijk gevuld.

Als tussengerecht was er keuze uit tomatensoep of groentesoep. Beide soepen waren volle kommen en de tomatensoep was lekker zoet gemaakt met voldoende balletjes.
    En de groentesoep was prima gevuld.

Toen even 15 minuten wachten.

Als hoofdgerecht was er rijkelijk keuze uit verschillende vlees (kippenhaasjes, varkenshaasjes, schnitzel, biefstuk, rundvlees) en vissoorten (meerval, zalm, snoekbaars) en de keuze om wel uit 5 soorten sauzen te kiezen.

Hier bestond ook een gevaar in want ik zag dat sommige niet de juiste saus bij de juiste vlees/vissoort namen (bv biefstuk met stroganoffsaus, schnitzel met satesaus) en n.m.i kan de kok beter bij de vlees/vissoort de saus plaatsen op de menulijst. Wat dan nog een beter en smakelijk effect zal hebben.

De bijgerechten waren zeer uitgebreid: aardappelbolletjes, gebakken aardappels, frites, salade, bloemkool, erwtjes met worteltjes, witlof met ham en kaas.

Het smaakte allemaal lekker maar was wel overdadig want het nagerecht (grand dessert kruidenlucht) moest nog komen, dus weer het verzoek om 15 minuten te wachten.

Het dessert : ananasbavarois, aardbeienbavarois, grote chocolademousse, graanappel, passievrucht, aardbei, kiwi en slagroom mooi ingedeeld op een apart bord. Allemaal heel lekker maar ik kon het niet op. Iets minder soep, minder bijgerechten bij het eten en ik had het nagerecht ook kunnen eten. Nu bleef dit bij enkele hapjes en ik was vol.

Het personeel, vriendelijk en behulpzaam al gooi je lepeltjes voor het nagerecht niet op de tafel maar moeten ze al van tevoren bij de aankleding van de tafel er liggen.

Met 14 man voor € 502,00 afrekenen is keurig en de familie had een prima avond.