1. Voor het eerst van mijn leven plaats ik bij een restaurant geen recensie over het eten maar over goed fatsoen.
    Met 18 senior+ personen van het Spalandia koor een arrangement gereserveerd voor een drie gangen diner met drie consumpties a 30- Euro. Eigenlijk ging er weinig tot niets goed en de kennismaking met de franchiseondernemer van Sijgje Schiedam verliep alles behalve netjes.
    Na afloop resteerde de afrekening, Ed Saarloos 79 jaar jong en begenadigd pianist verwachte 18 x 30 maakt 540,- Euro af te rekenen. Het gezicht van Ed bij terugkeer zal me altijd bij blijven, het straalde verwardheid, verdriet en boosheid uit die hij niet wilde of door emoties niet kon uiten! We hebben het uit hem moeten trekken, ongeveer 700,- Euro was de rekening!
    Persoonlijk heb ik de franchiseondernemer hierop aangesproken. Haar verklaring was geheel in haar onsympathieke stijl: de geschonken wijn van 4,15 per glas zit niet zoals de wijn van 3,95 in het arrangement. Op mijn vraag of dit voor het schenken kenbaar gemaakt dient te worden reageerde ze: Stond in de bevestigingsmail! Typerend is dat er geen enkel glas van 3,95 is geschonken want wij zouden alleen dure wijn hebben besteld. Vroeg heel netjes en rustig wat ze er van vind om voor een prijsverschil van 20 cent 4,15 te rekenen aan uw klanten? Letterlijke reactie: Dit is groepsbeleid, ik maak de prijzen niet en ik heb geen klanten, ik heb gasten, een hoer heeft klanten! Op mijn vraag of dit niet een beetje grof was, reageerde ze asociaal bedreigend. Ze beloofde wel om zelf op mijn reactie te reageren, bespaar me de moeite! Persoonlijk verwacht ik een reactie van de eigenaren, het zou u sieren als u Ed Saarloos benadert met excuses en bloemen voor zijn vrouw en de 160 Euro netjes retourneert!