1. Vandaag was het echt zo’n dag om niet te koken maar om ergens lekker op een terrasje te gaan eten. De keuze was gevallen op Delphi Grieks restaurant te Bergen op Zoom. Ik zag dat de algehele score op 8,6 staat en dat nodigt uit om… die hoge score wil ik toch iets naar beneden bijstellen tot een dikke 7. Waarom zal je vragen? Buiten terras is heerlijk, vanavond geluk omdat er geen rokers naast ons kwamen zitten die je eetlust verpesten. Vriendelijke mensen in de bediening en een uitgebreide kaart met uitnodigende gerechten. Allemaal positief. Het hoofdgerecht zag er perfect opgemaakt uit met zelfs n klein stukje broccoli en twee stukjes wortel, overigens de broccoli en wortel moet je niet met je ogen dicht eten omdat je dan geen idee hebt wat je eet (smaakloos van de supermarkt), frietjes zijn ook vreselijk smaakloos uit de diepvries, wat is er mis met aardappelen schillen / snijden en tot friet bakken, daar zouden mensen uit de hele omtrek op afkomen, deze smaakloze friet is een afknapper. Het vlees, tenslotte een uitgebreide vleesschotel stond op tafel, lekker is te groot dus eerder goed eetbaar, beetje gokken naar de smaak, intensiteit van de verschillende soorten vlees zijn ver zoek (bv plof kip), stukje moussaka ook niet echt verrukkelijk, kortom het vlees ‘ ken net’. Salade bar waar je zelf je bordje kan opscheppen is mooi, de salade groente zijn mooi om te zien maar smaken nergens naar, olijven uit blik, beperkte keus en geen fetta.
    Geklopte slagroom bij het Desert… nou ja geklopte slagroom doet vermoeden dat iemand in de keuken slagroom heeft geklopt en in een slagroom spuitzak… neen… gewoon uit een spuitbus dus ook smaakarm. Griekse yogert was wel erg lekker, romig van smaak en de wijn was verrukkelijk maar die komt uitveen fles en hief je alleen maar open te trekken. Kortom, sfeer is leuk, personeel aardig, kwaliteit van het voedsel kan beter. Tip, kijk eens naar een leverancier van biologisch vlees en groente, mensen zijn ongetwijfeld bereid om iets meer te betalen voor kwaliteit. Stel ik ben daar in de buurt en ik verga van de honger… dan weet ik het nog niet of er weer ga eten, vandaar het zeventje als score.

6,7