1. Afgelopen zondagnamiddag lekker naar de Bellevue, want dringend behoefte aan culinaire verwennerij in combinatie met prachtig uitzicht, en warme entourage. Dit laatste enerzijds door de warme sfeer en ambiance van de zaak en anderzijds door de dames van de bediening.

We starten in de Lounge met een prosecco met daarin een scheutje aperol bitter (€ 6,55). Ik weet niet of het de originele italiaanse was van huize Barbieri, maar de smaak was goed en vooral goed gedoseerd. Na bestudering van de kaart en overleg met Richard, of er wild in het verrassingsmenu zit, kiezen we voor surprise 4 gangen (€ 45,-)en bijpassend 4 gangen wijnarrangement (€ 30,-).

De 3 amuses die apart volgden bestonden uit een, `n creme van kerrie en venkel met een gelei van de granny smith appel. Twee een rouleau van tonijn met tonijnsalade en zoetzure venkel en komkommerschuim. En als derde een pompoensoepje met appelkubusjes. Hier werd al de eerste arrangementswijn van Huize Fromberg (Müller-Thurgau druif) bij geschonken. Een zeer frisse en heerlijk geurende witte.

Als eerste gang kwam een canneloni van soja en yuzu (citrus smaak) gevuld met kingcrab. Daarbij gebakken coquilles (bedekt met crumble) en daar tussen op het bord als opfrisser rode biet. Hierbij schonk men nog wat Fromberg. Als tweede gang kwam er langzaam gegaarde fazant (als ik goed heb opgelet was het 6 uur slow-cooking op 60-80 graden) plus wildzwijn wang met daarbij een ravioli met ricotta en spinazie en sinaasappel sneeuw en madeirasaus. Hierbij werd een witte zuid afrikaan geschonken van huize Ladybird met een 6 maanden houtrijping en daardoor een lichte hint vanille. Perfecte match. Als hoofdgerecht was er hertenrugfilet in kubus vorm met daarover een crumble van aardappel en spek en een saus van bospaddestoelen. Hierbij werd een rode portugees geschonken uit de douro regio. Deze was goed op temperatuur en had een goede body voor bij vernoemd hoofdgerecht. Als nagerecht was er kaas, brood en fruit chutney met daarbij een 10 jaar oude port. De kazen waren de morbier, truffelbrie, munster en le pavin. All-over heerlijk.

Waar we gestart zijn, eindigen we dan ook voor de koffie. Deze werd wederom vergezeld van heerlijke friandises. Na uiteindelijk een uurtje of 4-5 gaan we tevreden en met een big smile naar huus.

Keuken en bediening, wederom bedankt voor de verwennerij. Het doet steeds weer goed om in een geoliede culinaire machinerie, ontspanning te ervaren. Top!