1. Naar aanleiding van mijn ervaring heb ik de horeca eigenaar als een man ervaren die in verbinding staat met zijn geld en niet met de klant, de mens die zijn restaurant bezoekt. Gereserveerd via Social Deal. Een aantal dagen van te voren belde ik op om te vragen of mijn reservering een uurtje vervroegd zou kunnen worden. Voordat ik uitgesproken was kreeg ik te horen: u belt nu al voor de vijfde keer, ik ben er helemaal klaar mee. Toen ik vertelde dat ik echt voor de eerste keer uitbelde, kreeg ik geen excuus en zei de man die ik aan de lijn had: vertel dan maar. Vervolgens werd ik weer op een negatieve manier aangesproken. In het gesprek was geen enkele oplossingsgerichtheid of klantgerichtheid, meedenken te bespeuren. Erg jammer, ik had me namelijk enorm verheugd op een gezellig avondje eten. Na dit telefoongesprek ben ik niet meer gegaan.