in Alphen aan den Rijn

Welkom bij Grandcafé de Zaak!

1. Tja, de Zaak,

Een leuk aanzicht voor de gasten. Maar voor het personeel is het natuurlijk een logistiek drama, met al haar trappen en in de hoek gepropte tafeltjes. De bediening afkraken zou nu de makkelijkste uitweg zijn, want van netjes uitserveren komt niets terecht. Maar als je je verplaatst in de bediening moet ik toegeven dat de werkomstandigheden verre van ideaal zijn.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de service van de bediening wel goed mag zijn. Als je eindelijk de aandacht hebt staat er een ongeinterresseerde bediende ongeduldig te wachten totdat je je keus hebt aangegeven. Als ze zich omdraait staat er wel op haar shirt. Service van de zaak. Welke service? Uitendelijk komen de drankjes niet aan, nouja, na herhaaldelijk vragen kregen we gelukkig wel iets te drinken na 20 minuten.

De kwaliteit van het eten is voor een grand café niet slecht. Zou veel beter kunnen. Begin met wat minder ingrediënten uit potjes en blikjes. Ook de sausjes lekker zelf maken is veel lekkerder dan die zoute troep van bijv. honig of de grote bussen van maggi. Het vlees was trouwens hartstikke goed. Toch is de kwaliteit van de keuken "met de hakken over de sloot". De lange wachttijd en de wens om een 'bien cuit' biefstuk te krijgen werd in de wind geslagen. Dat was jammer.

Qua sfeer vind ik het echt een leuke inrichting hebben. Jammer is alleen dat het in de winter tocht als je in de buurt van de deur zit. Een wat meer geavanceerde luchtsluis zou uitkomst bieden.

Gek genoeg zit de tent wel vaak vol. Ik betrap me er zelf ook op dat ik meerdere malen geweest ben en dacht: Misschien gaat het vandaag beter, maar eigenlijk wist ik al dat ik mezelf ging teleurstellen.

Als de bezem eens goed door dit bedrijf gaat kun je er zooo iets leuks van maken!