1. adriaan 74492 punten

Vorig jaar onder de indruk van de nieuwe signatuur van het jonge chef-koppel, erg benieuwd naar de ontwikkelingen.
    We waren keurig op tijd, het terras was ditmaal niet ingedekt. We werden begeleid naar een tafel achterin het restaurant waar het toch wel donker was, gelukkig mochten we wisselen met eentje bij het raam, fijn. Enkele kleine aanpassingen in het interieur, de grote bloemstukken met witte amaryllissen vallen het meest op, mooi. Michelle van de Bunt heeft tijdelijk de rol van sommelière overgenomen.

Als aperitief anonieme witte die aardig was. De bekende cracker met zaden stond al op tafel. Ernaast krokantjes van kippenhuid met een heerlijke dip van groene kruiden en asperge. Beide chefs kwamen uit de keuken met het amuse trio, leuk.
    Om te starten paitee, (geïnspireerd op Maleisië) een krokantje gevuld met ijs waarop stukjes knol met boemboe en limoen op smaak gebracht, mooie smaken.
    Pani puri, (Indisch krokantje) gevuld met steak tartaar en chimichurri (Argentijnse pesto), wow.
    En makreel pepesan ikan (geïnspireerd op Indonesië) met dille en sjalot, mooi hoog op smaak met pikante toets, erg lekker.

De klassieker van Paul van de Bunt mocht ook niet ontbreken, de geuren en smaken van de zee, prima uitgevoerd.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd, Seewinkel 2018, een witte blend uit Oostenrijk van Ziniel, een hoofdrol voor de Sauvignon Blanc lekker sappig met mooie zuren. Uit de keuken een tweeluik. Soft shell krab in tempura met ernaast een luchtige mousse van kerrie, afgewerkt met gebrande kokos en verse kaffir, om te dippen. Een soort amuse om de smaakpapillen te triggeren.
    Op het bord krokantje met tandoori waaronder een Noordzeekrabsalade op een vinaigrette van krab en kerrie, afgewerkt met crème van avocado een kokos. Heerlijk fris en kruidig, daar hadden we wel meer van gewild. (9)

Verder met een Chileense Sauvignon van Mar y Luz van Casa Marin die duidelijk wat complexer en rijker was dan de eerste. Op het bord twee plakken sashimi van hamachi afgelakt met een rookvinaigrette, ernaast een cannelloni van rettich gevuld met een salade van rettich op smaak gebracht met wasabi, eromheen een saus van gerookte ponzu. De hamachi was delicaat, mooie zuren in de saus en ook een goede rooktoets. De salade zorgde voor een pikante toets van wasabi. Het lekkerst wanneer je alle smaken combineerde. De wijn was keurig in balans. (8,25)

Uit de Languedoc een Devois de Perret 2018 gemaakt in een ronde Rhône stijl. Uit de keuken een hele mooie presentatie. Gebakken rode mulfilet, erop een brunoise van witte asperge in een crème van aioli met yuzu en dunne aardappel-citrus krokantjes, ernaast een schuimige bouillabaisse. Mooie volle smaken en prima texturen, de wijn kreeg hiernaast een klein bittertje maar sloot aromatisch naadloos aan, genieten. (8,75)

Over naar Italiaans rood met een Liber Pater 2016, geconcentreerd met tonen van kers, pruim en kruidigheid. We kregen het opgebonden Anjou duifje nog even in de pan te zien, leuk. Gerijpt op steranijs, 20 minuten gegaard in de oven en om de drie minuten gearroseerd.
    Drie personen uit de keuken kwamen het tweeluik inzetten. Om te starten de dumpling gevuld met stoof van het boutje waarnaast een heerlijke Hollandaise miso dip.
    Op het bord de borstfilet met een crunch van stukjes gedroogde tuinboon en quinoa, ernaast okonomiyaki (Japans 'pannenkoekje') met dansende bonito vlokken, aan tafel afgewerkt met een heerlijke vinaigrette van steranijs en een geweldige beurre blanc van dashi. Wow wat een smaakbeleving, duifje uitstekend gegaard met heerlijke anijs toets. De wijn werd wat harder naast de ronde saus maar sloot aromatisch keurig aan, voor ons beide de topper van de middag. (9,5)

Als dessertwijn was een Oostenrijkse Riesling Wunderkammer 2018 van Ingrid Groiss geselecteerd, verrassend fris met tonen van rijpe pompelmoes. Partner kreeg een indrukwekkende tafelbereiding. Voor mij een tweeluik. Op een zwart bord een zwarte presentatie, een landkaart van Azië met rode balletjes die de bezocht locaties van beide chefs markeren, leuk. Het was een taartje van gezouten karamel met stukjes pinda waarop een mousse van gember. Ernaast in een zwart schaaltje ijs van gember en limoenblad in een hele frisse saus van limoenblad. Beide bereidingen moest je combineren voor de optimale smaak- en mondbeleving, heerlijk! (9)

Als afsluiter nog een krachtige Buscaglione espresso met een keuze van de originele keurig ingerichte friandise trolley.

Bediening was uitstekend verzorgd door een flinke brigade ondersteund door het gehele keukenteam, leuk. Correct met veel gezelligheid en uitgebreide uitleg.

Samengevat kunnen we stellen dat de signatuur met Aziatische invloeden die vorig jaar is ingezet is door ontwikkeld. Mooie volle smaken, gebalanceerde smakencombinaties met prima cuissons, scherp oog voor texturen en veel beleving aan tafel. Kortom de reis meer dan waard, bedankt!