in Tilburg

Het nieuwe restaurant in de stad

1. Frank Kraus

Goed en gemoedelijk,

We werden vriendelijk ontvangen en kregen in afwachting van onze vrienden een tafel aangewezen bij het raam. Mijn jas werd opgehangen aan een kapstok boven een tafel waar die avond vermoedelijk geen andere gasten zouden plaatsnemen. We hebben de brandende kaars maar wat opgeschoven.

Het eten was goed, vers en vooral lekker. Met name de snoekbaars was buitengewoon van smaak en dat geldt ook voor feta uit de oven of de scampies, sommige gerechten waren eerder dan op dat moment bereid zoals de sardines en mosselen, maar daar kun je ook begrip voor hebben.

In het restaurant overheersen de hout en bruintinten en dat maakt het zonder al te veel groen, kleur en enkele oude platenhoezen langs de wand wat kil, nog niet af. Daar staat tegenover dat de bediening vriendelijk en correct is, dat je er echt gast kunt zijn en het gevoel hebt dat ze blij zijn dat je er bent, dat ze graag hun best voor je doen.

De sfeer die er hangt is echt Grieks. Het gaat om het eten en de sfeer/gezelligheid. Daar is bij Agora niets mis mee.

Frank