in Kampen

3-gangen menu € 28,95, keuze uit de hele kaart!

1. Reactie van De Vijfsprong op de recensie van Dhr. De Boer.

Beste meneer de Boer,

Bedankt voor uw recensie.

Uw opmerkingen over het glas en bestek zijn inmiddels al besproken, Een fout die die niet vaak voorkomt, maar hierdoor zijn onze gastheren en vrouwen wel weer alerter.

Uw gastheer van de avond heb ik inmiddels ook gesproken en ik wil u namens hem excuses aanbieden. Hij had niet in de gaten dat hij zo op uw overkwam, in ieder geval niet bewust. Zelf noem ik het een geval: automatische piloot. Het is goed om erop gewezen te worden door een gast, dank u wel hiervoor.

Wat betreft de keuken. Zaterdag avond verliep inderdaad niet helemaal soepel, die conclusie hadden wij met het team ook al getrokken. Onze tevredenheidsgraad was onder onze norm en we hebben met ons allen ook kritisch gekeken naar de punten van verbetering.

Een aantal factoren waren hierop van toepassing, twee grote gezelschappen, nieuw personeel, veel "binnenloop" en de laatste avond van onze oude keuken voor de verbouwing.

Tijdens de avond zijn er twee apparaten in de keuken uitgevallen, dit geef ik niet als excuus aan, maar als medeoorzaak.

Inmiddels hebben wij binnen 5 dagen onze keuken totaal verbouwd.

Nieuwe apparatuur, meer vierkante meters, verbeterde uitgifte, betere routing.

Het keukenteam en wijzelf gaan met vertrouwen deze nieuwe fase van de Vijfsprong in, wij blijven volop in ontwikkeling om onszelf te verbeteren en het onze gasten naar hun zin te maken.

Wij zijn er zeker van dat u een volgende keer weer als vanouds van onze keuken en gastvrijheid kunt genieten.

Nogmaals bedankt voor uw opmerkingen, u merkt dat wij er zeker iets mee doen.

Graag tot ziens bij De Vijfsprong Eten & Drinken.

Michel van den Bos.

Vorige recensies van Restaurant De Vijfsprong

• Reactie van Restaurant De Vijfsprong Eten & Drinken op de recensie van mevr. M. Van Dijk.

Beste mevrouw van Dijk,

Graag wil ik van deze gelegenheid gebruik maken om te reageren op uw recensie.

Donderdag 12 augustus was er inderdaad Kamper Ui(t) dagen, een hoop gezelligheid en bedrijvigheid in de stad.

Ook betekent dat dat de terrassen helemaal vol zitten en onze gasten allemaal de aandacht willen. Dat het bij u zo mis mocht gaan qua aandacht is bij ons niet gebruikelijk, en namens ons en uw gastvrouw wil ik u dan ook onze excuses aanbieden. Ons personeel is getraind om gastvrij te handelen en het onze gasten zoveel mogelijk naar de zin te maken.

Ik heb uw gastvrouw nog gevraagd of ze u niet had opgemerkt bij binnenkomst, volgens haar heeft zij u binnen de standaard bediend, u absoluut niet genegeerd en u uitgelegd waarom wij op dat moment geen tapasschotel konden serveren. Bij deze wil ik u nogmaals uitleggen hoe de situatie op dat moment was.

Na 102 lunches te hebben gedraaid uit onze kleine keuken (5x5 mtr) en een druk diner voor de boeg moet er nou eenmaal eerst goed opgeruimd en voorbereid worden, uw bestelling was door haar dan ook zodanig doorgegeven naar de keuken toe dat deze direct om 16.00 uur zou worden voorbereid en uitgeserveerd.

Op het moment van uw tweede bestelling begon ook weer de livemuziek op de Plantage, wat tot gevolg had dat het gehele terras (ongeveer 80 pers.) weer volstroomde. Ook het weer zat in dat geval niet mee. Het was een wat koude dag wat betekent dat de meeste gasten koffie, cappuccino of warme chocolademelk bestelden. Wij serveren kwaliteitskoffie en gebruiken daarvoor een pistonapparaat waarmee wij 4 koppen koffie of espresso kunnen zetten. Ook schuimen wij de melk voor de cappuccino handmatig op. Het resultaat is een geweldige kop koffie met zorg en liefde gezet, maar bij grote drukte duurt het wat langer. Andere gasten die met u op het terras zaten moesten helaas ook ongeveer 15 min op hun koffie of cappuccino wachten, wat nou eenmaal niet anders is op dit soort dagen, wij blijven voor kwaliteit kiezen, juist op drukke dagen.

Wat in uw geval wel fout is gegaan is het feit dat de bediening in de drukte is vergeten door te geven dat uw bestelling frisdrank betrof, deze had ik dan naar voren kunnen schuiven daar ik zelf achter de bar stond. Deze vergissing hebben wij dan ook meegenomen in ons personeelsoverleg.

Ik heb u zelf toen u kwam afrekenen binnen de situatie helder uitgelegd en u onze excuses aangeboden. Daarnaast heb ik u ook aangegeven dat uw bestelling klaar stond om doorgeven te worden. Helaas heeft u er op dat moment voor gekozen om toch af te rekenen.

Wij betreuren het dat u deze ervaring heeft gehad en u ervoor gekozen heeft om via Eet. Nu uw ongenoegen kenbaar te maken.

Ik verzoek u dan ook om contact met ons op te nemen om uw reactie nogmaals door te spreken, zodat u bij een volgend bezoek gewoon weer voor De Vijfsprong kiest, daar wij kwaliteit en gastvrijheid hoog in het vaandel hebben en wij willen dat u er met volle teugen van kunt genieten op ons prachtige plein en terras.

Met vriendelijke groet,

Michel van den Bos, eigenaar Restaurant De Vijfsprong Eten & Drinken.

Het voltallige team van Restaurant De Vijfsprong Eten & Drinken.

• Restaurant De Vijfsprong Eten & Drinken

Reactie op de Familie Breukelman.

Heel erg bedankt voor u toch positieve reactie, fijn dat u genoten heeft van onze sfeer en het eten.

In reactie op uw opbouwende kritiek:

Natuurlijk kan het bij drukte allemaal wat langer duren, dat u een verkeerd hoofdgerecht kreeg is natuurlijk een menselijke fout, die gelukkig niet vaak voorkomt.

Ook in dat geval moet de biefstuk goed klaargemaakt worden, wij willen dat een ieder lekker eet.

Naast de Pavillac Chardonnay serveren wij ook nog 4 andere soorten witte wijn per glas. Deze staan vermeld in onze menukaart, de bediening had u graag geadviseerd over een betere witte wijn bij uw eten.

Wij werken voor de desserts altijd met verse slagroom. Blijkbaar is er in uw geval andere slagroom gebruikt, wat niet had mogen voorkomen. Excuus. Het dessert is voor ons de Kroon op de maaltijd.

Nogmaals bedankt voor uw opbouwende kritiek, wij zullen het zeker meenemen.

Tot ziens bij Restaurant De Vijfsprong Eten & Drinken.

• Een reactie van De Vijfsprong op de recensie van Elke.

Bij drukte kan het natuurlijk allemaal wat langer duren, ook wij zijn perfect, maar doen altijd ons best.
    Met de Spareribs hebben wij wat problemen gehad wat betreft de dikte en de gaartijd. Dit is nu niet meer het geval en de spareribs zijn weer als vanouds lekker en mals.

Het glas wijn over Elke heen is natuurlijk heel vervelend, niet alleen voor de gast, maar ook voor de gastheer. Onze standaardprocedure in deze gevallen is ten eerste een kaartje meegeven voor de stomerij en mocht dit niet helpen komen we er samen wel uit. Blijkbaar is er iets mis gegaan bij Elke en ik zou haar dan ook willen vragen om mocht zij dit willen contact met ons op te nemen via de mail, wij blijven staan voor gastvrijheid en service.

Met vriendelijke groet,
    Michel van den Bos.
    De Vijfsprong Eten & Drinken.